Koos de Wilt is cultureel ondernemer. Hij is opgeleid als jurist, marketeer en kunsthistoricus en is actief als uitgever, bladenmaker, filmmaker, conceptontwikkelaar en publicist. Eerder was hij was directeur van diverse uitgeverijen en een culturele instelling. De Wilt is adviseur op gebied van media.
Meer over Koos de WiltDe kunst en het zakendoen
Wat ondernemers van succesvolle kunstenaars kunnen leren
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789046815427Samenvatting
Hoe gingen Michelangelo om met zijn concurrentie? Wat deed Rubens om een grotere klantenkring te krijgen? Grote namen uit de westerse kunstgeschiedenis, ze waren niet alleen bezig met het creëren van kunst maar ook met het scheppen van voorwaarden waardoor deze kon floreren. Willem de Kooning, Andy Warhol en Damien Hirst moesten concurrenten van zich afschudden, nadenken over de positionering van hun werk en zichzelf telkens vernieuwen om de consument te kunnen blijven verrassen en verwonderen.
Waarom kunst en commercie elkaar niet bijten
'De kunst en het zakendoen' zit vol verhalen over grote kunstenaars en de manieren waarop zij managers en ondernemers tot op de dag van vandaag kunnen inspireren.
Met bijdragen van Karel Ankerman, Harry Starren, Koen Kleijn, Lea van der Vinde, Peter van Duinen, Kees Keijer en Ernest Kurpershoek.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Koos de Wilt
Inhoudsopgave
Inleiding – door Koos de Wilt
-Communicatie
-Innovatie I
-Concurrentie
-Strategie
-Vasthoudendheid
-Marketing
-Conjunctuur
-Kansen
-Unique sellingpoint
-Aanpassen
-Bureaucratie
-Innovatie II
-Tijd en plaats
-Nichemarketing
-Experimenteren
-Personal Branding
-Intuïtie
Geraadpleegde literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan