Basiscursus Mandarijn Chinees
Paperback Nederlands 2016 2e druk 9789046905357Samenvatting
Op reis naar China - tot voor kort was dit een exotisch avontuur dat maar voor weinig mensen was weggelegd. Tegenwoordig ligt dat anders: steeds meer Europeanen gaan naar China voor vakantie, werk, sport of omdat ze Chinese (voor)ouders hebben. Geen wonder dat ook de belangstelling voor de Chinese taal enorm toeneemt. Met deze beginnerscursus voor volwassenen kunt u voldoende Chinees leren om u op reis te redden.
Deze Basiscursus Mandarijn Chinees bestaat uit een boek en een website met audiomateriaal. In 24 lessen komt de praktische taalvaardigheid aan bod die u nodig hebt om bijvoorbeeld eten te bestellen in een restaurant of de weg te vinden. De nadruk ligt op het spreken en verstaan en het lezen van de karakters. Er wordt gebruikgemaakt van het pinyin; maar ook het zelf karakters schrijven komt aan bod. De leerstof wordt aangeboden in teksten en dialogen, in voorbeeldzinnen met korte uitleg, in foto's en in veel oefeningen.
Achter in het boek staan de transcripties van de luisteroefeningen op de website, overzichten van de uitspraak, de behandelde taalfuncties en de grammatica, en woordenlijsten Nederlands-Chinees en Chinees-Nederlands. De antwoorden op de oefeningen zijn hier te vinden.
Basiscursus Mandarijn Chinees is een beginnerscursus Chinees voor volwassenen.
Ondersteunend materiaal
Basiscursus Mandarijn Chinees bestaat uit een boek en een website met audiomateriaal.
Xi Zeng is docent Chinees aan het Koninklijk Instituut voor de Tropen, aan de Volksuniversiteit Haarlem, aan het talencentrum van de Universiteit van Amsterdam en in het voortgezet onderwijs. Zij is ook auteur van Basisgrammatica Mandarijn Chinees.
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan