Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het enthousiasmevirus

Hoe gevoelens zich explosief verspreiden nu iedereen online is

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 1e druk 9789047004998
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Studenten beginnen revoluties, hackers leggen gevoelige staatsgeheimen bloot, beleggers en beleidsmakers hollen van crisis naar crisis. Informatie op internet kan een ware aardbeving in de publieke opinie veroorzaken.

Had de Egyptische revolutie ook kunnen lukken zonder Twitter? Wat is het verband tussen minirokjes en de beurs? En waarom was 'La Macarena' destijds zo'n wereldhit? Jaap van Ginneken beantwoordt deze en andere vragen met behulp van recent wetenschappelijk onderzoek en kruidt zijn verhaal met herkenbare voorbeelden uit alle delen van de wereld.

Specificaties

ISBN13:9789047004998
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:208
Druk:1
Verschijningsdatum:1-3-2012

Expertrecensies (2)

recensie
Het enthousiasmevirus
Nico Jong | 24 april 2012
Stemmingen kunnen gemakkelijk overslaan op andere mensen als we hen ontmoeten. Die ervaring heeft vrijwel iedereen. Minder bekend is echter dat stemmingsbesmetting ook op afstand plaats kan vinden, via organisaties en media. 
Lees verder
recensie
Het enthousiasmevirus
Aart G. Broek | 2 april 2012
Jaap van Ginneken bezigt een verleidelijke beeldspraak met zijn 'enthousiasmevirus'. Daarmee geeft hij echter slechts gedeeltelijk een antwoord op de vraag 'hoe gevoelens zich explosief verspreiden nu iedereen online is'. Aan het eind van 'Het enthousiasmevirus' weten we vooral dat we nog niet zo heel veel weten van ons wereldwijde sociaal-psychologische reilen en zeilen. Die boodschap is overigens waardevol genoeg om tot ons te nemen.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Jaap van Ginneken

Dr. Jaap van Ginneken is media- en massapsycholoog. Tegenwoordig werkt hij parttime als associate professor aan het Euro American Institute van de Ceram Business School bij Nice. Daarnaast is hij zelfstandig spreker en auteur van 17 boeken in 5 talen en 32 edities. Eerder was Van Ginneken lang verbonden aan de afdeling Communicatie-wetenschap en de International School van de Universiteit van Amsterdam.

Andere boeken door Jaap van Ginneken

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Stemmingsbesmetting in de 21ste eeuw
2. Lossen enkelingen, sociaal gevoel en verbondenheid
3. Kleine groepen, conformisme en teamgeest
4. Theaterpubliek, synchronisering en enthousiasme
5. Sociale bewegingen, ongenoegen en plotselinge verandering
6. Formele organisaties, hightech en het moreel van werknemers
7. Sociale netwerken, informatie en schuivende normen
8. Massamedia, angstgolven en hypes
9. Markten, geruchten en buzz over producten
10. Publieke opinie, stemmingsgolven en de 'Zeitgeist'
11. Naar een toekomst met doorlopende 'sentiment analysis'

Dankwoord
Eindnoten
Literatuur
Register
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het enthousiasmevirus