

Drew Boyd is docent marketing en innovatie en hoofd van de masteropleiding marketing, beide aan de Universiteit van Cincinnati.
Meer over de auteursInside the box
Gericht creatief denken voor de beste ideeën
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789047005377Samenvatting
Het cliché van brainstormsessies is: we moeten alles wat we nu weten loslaten en outside the box denken, anders zijn onze ideeën nooit echt vernieuwend. Vaak moeten we onder druk brainstormen, om snel met de oplossing voor een probleem komen. Af en toe werkt dat ook, maar echt creatief denken ontwikkel je er niet mee.
Om creativiteit te verankeren in een organisatie moet er voortdurend en systematisch aan nieuwe ideeën gewerkt worden - los van een specifiek probleem of noodgeval. En dat kan alleen door u te beperken tot uw eigen omgeving.
Goldenberg en Boyd geven met dit boek iedereen, in kleine en grote bedrijven, de middelen in handen om duurzaam te innoveren. Hun technieken zijn al met succes toegepast in branches als de technologie, de retail, de geneesmiddelen en de verpakkingsindustrie.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Jacob Goldenberg
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Creativiteit schuilt inside the box
2. Dvd-spelers en wasmiddel: de weglaattechniek
-Hoe pas je de weglaattechniek toe?
-Valkuilen bij het toepassen van de weglaattechniek
3. IJskasten en verzekeringsformulieren: de verdeeltechniek
-Hoe pas je de verdeeltechniek toe?
-Valkuilen bij het toepassen van de verdeeltechniek
4. Wolkenkrabbers en tseetseevliegen: de vermenigvuldigingstechniek
-Hoe pas je de vermenigvuldigingstechniek toe?
-Valkuilen bij het toepassen van de vermenigvuldigingstechniek
5. Waterpompen en hardloopschoenen: de samenvoegtechniek
-Hoe pas je de samenvoegtechniek toe?
-Valkuilen bij het toepassen van de samenvoegtechniek
6. IJsthee en babyzalf: de afhankelijkheidstechniek
-Hoe pas je de afhankelijkheidstechniek toe?
-Valkuilen bij het toepassen van de afhankelijkheidstechniek
7. Tegenstrijdigheid: de weg naar creativiteit
8. Ter afsluiting
Epiloog
Dankwoord
Noten
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan