Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Internet en social media Social shift - Van social media naar social thinking
Social shift - Van social media naar social thinking
Social shift - Van social media naar social thinking
Koen Jordaans Koen Jordaans, CEO van social media-softwareontwikkelaar Apostle, was in een vorig bestaan horecaondernemer en communicatieman. Meer over Koen Jordaans
Koen Jordaans: ‘Social Shift verandert medewerkers in ambassadeurs’ Peter Spijker 23 january 2019 Social media vervullen een steeds belangrijkere rol in het medialandschap. Bedrijven en organisatie beseffen dit terdege. Ze willen social media graag effectiever laten bijdragen aan het realiseren van hun doelstellingen maar weten vaak niet hoe. Lees het volledige artikel
Koen Jordaans

Social shift - Van social media naar social thinking

Maak van elke medewerker een communicatie-expert

Paperback Nederlands 2018 9789047011446
4 beoordelingen
Verkooppositie 50964 dagen in de top 100
Paperback | NL € 24,99 E-book | NL € 14,99
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
24,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Koen Jordaans legt in ‘Social Shift’ uit hoe je social media strategisch kunt inzetten, zodat ze concreet bijdragen aan je doelstellingen. Het medialandschap is in hoog tempo aan het veranderen. Social media spelen daarbij een cruciale rol. Maar alleen een bedrijfspagina op Facebook, wat twitteren en met z’n allen op LinkedIn zitten, daar bereik je je doelgroep niet mee.

De Social Shift is het model waarmee Koen Jordaans al vele bedrijven en organisaties heeft geholpen om die slag wél te maken. In dit boek vertelt hij hoe dat in z’n werk gaat. Hij behandelt de theorie, geeft een praktisch stappenplan en beschrijft inspirerende cases. Hiermee kan elke ondernemer of manager zijn social media fundamenteel inzetten om management, communicatie, marketing, sales en recruitment te versterken.

'Verplichte kost voor elke manager.' – Michiel Muller, Picnic en Route Mobiel

Specificaties

ISBN13:9789047011446
Trefwoorden:communicatie, social media, communicatiebeleid, social thinking
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:22-11-2018
Hoofdrubriek:Internet en social media, Communicatie en media, Personeelsmanagement

Expertrecensies (3)

Social shift - Van social media naar social thinking
Jeanine Dijkhuis | 15 februari 2019
Social Shift staat voor het planmatig inzetten via sociale media van werknemers als ambassadeurs voor het bereiken van je organisatiedoelstellingen. Koen Jordaans ontwikkelde de methode en schreef er een boek over. Door medewerkers als oren en ogen van het bedrijf te laten zenden en ontvangen, verspreiden ze de waarden van je organisatie, bedrijf of merk.Lees verder
Social shift - Van social media naar social thinking
Marcel Boons | 1 februari 2019
Het gebruik van social media is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven en dat geldt ook voor bedrijven. Toch is het voor zakelijke gebruikers niet altijd even gemakkelijk om social media doelgericht in te zetten. In Social shift, Van social media naar social thinking geeft Koen Jordaans aan welke veranderingen hij in een bedrijf als noodzakelijk en wenselijk ziet om van social media te kunnen profiteren.Lees verder
Social Shift - 'Een heel praktisch boek'
Ger van den Buijs | 14 januari 2019
Koen Jordaans geeft ons met Social Shift een heel praktisch boek. Dit boek heeft een beperkt theoretisch kader, maar geeft daarentegen heel veel inzicht in de praktijk van zijn Social Shift aanpak. Alle bedrijven willen dat hun medewerkers op social media positief over het bedrijf spreken, maar slechts enkele krijgen dat ook voor elkaar.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.0 van de 5
4 stemmen
2
0
2
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Koen Jordaans: ‘Social Shift verandert medewerkers in ambassadeurs’
Peter Spijker 23 januari 2019 Social media vervullen een steeds belangrijkere rol in het medialandschap. Bedrijven en organisatie beseffen dit terdege. Ze willen social media graag effectiever laten bijdragen aan het realiseren van hun doelstellingen maar weten vaak niet hoe. Koen Jordaans legt in Social shift uit hoe je social media op een gestructureerde wijze strategisch kunt inzetten. Door van je medewerkers merkambassadeurs te maken en op social media authentieke content te plaatsen, vergroot je het eigen bereik en kom je weer in contact met je doelgroep.
Artikel lezen
preview
Social shift - Van social media naar social thinking
Koen Jordaans 23 november 2018 Nieuwe tijden en/of communicatie middelen, vragen om nieuwe manieren van denken. Koen Jordaans, auteur van Social shift: van social media naar social thinking had nooit gedacht dat hij dankzij een Tweet een opdracht zou binnenhalen. Maar het heeft hem wel aan het denken gezet!
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (2)

Over Koen Jordaans

Koen Jordaans, CEO van social media-softwareontwikkelaar Apostle, was in een vorig bestaan horecaondernemer en communicatieman. Apostle werd in 2013 genomineerd voor Sprout Startup van het Jaar, en is inmiddels een groeiend bedrijf van 15 mensen.

Andere boeken door Koen Jordaans

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding: De wereld op z’n kop 9

1 Haak aan… of haak af
De rol van social media in een snel veranderende wereld 21
1.1 Van waarde naar waarden 22
1.2 Iedereen uitgever 25
1.3 ‘Social media’: wat zijn dat eigenlijk? 28
1.4 Social media in Nederland 31
1.5 De impact van social media 34

2 Wat is de Social Shift-methodiek?
De theorie 39
2.1 Een groter publiek bereiken 40
2.2 Een kanteling in denken 42
2.3 De wetenschap achter de Social Shift 44

3 Een voorbeeld uit de praktijk: IBN
Samen op ontdekkingsreis voor de Social Shift 49
3.1 Vliegwiel 50
3.2 Maarten Gielen, algemeen directeur 51
3.3 Sandra van Groenestijn, manager corporate communicatie en marketing 54

4 Stap voor stap naar de Social Shift
Concrete resultaten met social media 59
4.1 De methodiek 60
4.2 Social Shift-strategie bepalen 62
4.3 Owned, paid en earned media inzetten 67
4.4 Ambassadeurs en focusgroepen activeren 74
4.5 Content ophalen en creëren 83
4.6 Campagnes draaien 89
4.7 Meten en bijstellen 91
4.8 Vicieuze cirkel 93

5 De Social Shift in de praktijk
Adviezen en ervaringsverhalen per discipline 97
5.1 De Social Shift en management: draagvlak en verandering 98
5.2 De Social Shift en communicatie: controle door los te laten 102
5.3 Tanja van Oosten (Vivent) 107
5.4 De Social Shift en marketing: zenden én luisteren 114
5.5 Luuk Slaats en Rick Lamers (Centralpoint) 120
5.6 Richard van Ommen (Talentencampus Oss) 126
5.7 De Social Shift en sales: zaaien en oogsten 133
5.8 Dirk Renders en Maaike Daleman (De Persgroep) 141
5.9 De Social Shift en recruitment: harde resultaten 147
5.10 André Schuijl (JobXion) 158
5.11 Tonny Keijers en Liszy Bisschop (UMC Utrecht) 165

En nu? 173
Ook lezen 174
Bedankt voor het delen! 175
Bronnen 178
Templates 182

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Digitaal Vermogen
    Denis Doeland
    Digitaal Vermogen
    € 24,95
  • Personeel werven via Social Media
    Jacco Valkenburg
    Personeel werven via Social Media
    € 22,95
  • Pragmatisch modelleren met UML
    Sander Hoogendoorn
    Pragmatisch modelleren met UML
    € 39,99
  • Dit is contentmarketing
    Bart Lombaerts
    Dit is contentmarketing
    € 39,99
  • De code van creativiteit
    Marcus Du Sautoy
    De code van creativiteit
    € 24,95
  • Veilig online
    Hans Frederiks
    Veilig online
    € 14,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Social shift - Van social media naar social thinking

        Social shift - Van social media naar social thinking
        Koen Jordaans
        /