Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Succes is niet voor lafaards

10 inspirerende marketingsoplossingen voor nieuwe groei

Ingenaaid Nederlands 2010 9789048805051
Voormalig top 10055 dagen in de Top 100
Niet leverbaar.

Samenvatting

Waarom doen sommige bedrijven zoals Apple en Albert Heijn het zelfs in een crisis toch zo goed? De mensheid is gelukkig flexibel en in staat om bij te leren. We moeten niet zitten navelstaren maar vooral om ons heen kijken. Kijk vooral naar daar waar het wel goed gaat, probeer te ontdekken waarom en transformeer dit vervolgens naar de eigen industrie. Business as usual is geen optie. Er dient wat nieuws te gebeuren. Gelukkig ligt er een wereld van mogelijkheden voor ons open. U moet die echter wel dúrven zien.

In 'Succes is niet voor lafaards' beschrijft Paul Moers tien aansprekende en originele marketingoplossingen die we kunnen gebruiken om de weg naar groei te vinden. De methoden worden toegelicht aan de hand van korte en duidelijke casussen. Zo wordt inzicht gegeven in de achtergronden van het succes. Hoofdstukken als 'Manage nooit met de rug naar de toekomst', 'Misfits en rebels', 'Ga op zoek naar de paradox' en 'Ga met een sterk merk de strijd aan' proberen je op een toegankelijke wijze marketingoplossingen te bieden die je daadwerkelijk verder helpen en groei realiseren. Alle hoofdstukken eindigen met praktische tips. Door dit boek te lezen ga je verder komen. Durft u het aan?

Ieder hoofdstuk is een aaneenrijging van praktijkvoorbeelden uit het bedrijfsleven. Sommige liggen voor de hand (Apple, Starbucks, IKEA), maar het wordt pas echt interessant als Moers gaat putten uit zijn eigen ervaring als adviseur. Dan krijgt de lezer een levendig beeld van hoe een paar simpele ideeën de koers van een bedrijf beslissend de goede kant op kunnen duwen.
- NRC 25 feb 2010

Het moest een boek worden met een positieve lading. In een tijd van financiële en economische malheur wil Paul Moers (54) niet meehuilen met de wolven in het bos. Integendeel, de marketingdeskundige uit Heiloo gooit het over een andere boeg en wil kwakkelende bedrijven in zijn recente boek 'Succes is niet voor lafaards' een spiegel voorhouden.
- Noord Hollands Dagblad 6 maart 2010

Je leest het in één ruk uit. Dat dankt het boekje aan de opzet: tien uitgewerkte tips hoe je de crisis doorkomt en je bedrijf sterker maakt, toegelicht met verhelderende en vaak hilarische - voorbeelden. Die ontleent Moers grotendeels aan zijn eigen verleden als manager of adviseur bij onder meer Unilever, Ahold, Gall & Gall en Interpolis.
- Dagblad De Stem 11 maart 2010-03-26

In zijn nieuwste boek 'Succes is niet voor lafaards' geeft Moers die vroeger zelf werkzaam was bij diverse multinationals de lezer een aantal lessen mee die grote maar ook kleine ondernemingen kan helpen om weer te gaan groeien.
- De Telegraaf 20 feb 2010

Specificaties

ISBN13:9789048805051
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:160
Uitgever:pmsms.nl
Druk:1
Verschijningsdatum:24-2-2010
Hoofdrubriek:Algemeen management

Verschijningsdata

De verschijningsfrequentie en verschijningsdata zijn nog niet bekend

Lezersrecensies

4.0 van de 5
20 stemmen
8
7
2
3
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
De boekenkast van Paul Moers, ondernemende merkenman
Joep Schrijvers 27 augustus 2010 Hij werkte bij Unilever en werd opgeleid door Tabaksblatt. Ging werken bij Albert Heijn. Stond aan de wieg van panklare groenten en verse kant-en-klaarmaaltijden. Hij zag al eind jaren negentig dat de cijfers van Ahold niet klopten. Ging er daarom weg. Hij werd zzp-er en ontpopte zich als de merkenman van Nederland. A- en B-merken kennen voor hem geen geheimen. Hij wordt veel gevraagd als commentator over de retail en de marketing. Hij schrijft, maakt radio en adviseert. Dit keer bij de boekenkast een van de honderd beste marketeers van Nederland: Paul Moers.

Over Paul Moers

Paul Moers heeft rechten en milieukunde gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Hij is door het Tijdschrift van Marketing uitgeroepen tot behorende bij de 100 beste marketeers van Nederland. In 2005 werd hij tevens uitgeroepen tot behorende bij de beste 6 adviseurs van Nederland. Paul heeft een zeer brede ervaring opgedaan binnen de totale voedselketen. Hij is begonnen als trainee bij Cargill waar hij o.a. gewerkt heeft op het gebied van valuta arbitrage. Daarna heeft hij gewerkt voor Cacao de zaan (WR Grace) als sales- en marketingmanager. In 1987 stapte Paul over naar Unilever waar hij werkzaam was als Unit Manager speciality Oils & fats. In 1993 werd hij directeur voor de margarine en bakkerij activiteiten voor Unilever Zuidoost- Azië waarvoor hij met zijn gezin in Jakarta ging wonen. Na de Unilever periode heeft hij de laatste stap in de keten gemaakt door te gaan werken voor Albert Heijn en Gall & Gall. Bij dit laatste bedrijf was hij algemeen directeur. Daarna was hij 5 jaar verbonden aan de MBA in Copenhagen en is hij sinds 1999 zelfstandig consultant. In deze periode heeft hij o.a. geholpen het merk Interpolis op de kaart te krijgen, het Jumbo merk helder neer te zetten en te werken aan de positionering van bijvoorbeeld het Nieuwe Hoog Catharijne, de Bijenkorf en het Frans Hals Museum. Ook steden merken zoals Utrecht, Haarlem en Alkmaar behoren tot zijn terrein. Paul werkt gezien zijn brede ervaring in alle sectoren van de industrie. Sinds 2010 is hij directeur van Paul Moers Strategic marketing Services. Dit bureau is gespecialiseerd in merk en imagovraagstukken alsmede strategie. Paul Moers is daarnaast schrijver en publicist. Hij heeft in 2005 ‘New private Brands’ geschreven over de opkomst van de huismerken. Daarna volgden; ‘Industrial Marketing in the new branding arena’ en ‘Merk toch hoe sterk’. Dit laatste boek is een standaardwerk over merken geworden. In 2010 kwam het boek ‘Succes is niet voor lafaards’ uit. In dit boek worden 10 inspirerende nieuwe marketingoplossingen gegeven om weer groei te kunnen genereren. In 2013 is “Dienstbaarheid is het nieuwe goud” uitgekomen”. De aandacht in de pers was hiervoor overweldigend. In 2015 publiceerde Paul Werk aan de winkel 3.0 over de toestand in de Nederlandse winkels en tips om beter te presteren. In 2017 kwam zijn het boek uit met als titel “De wet van de Paracetamol”. In dit boek legt Paul met behulp van hele praktische modellen uit hoe je moet innoveren. In zijn nieuwste boek F*ck de prijs, leve de service houdt hij een pleidooi om te stoppen met de race to the bottom en in plaats daarvan meer te concentreren op het leveren van excellente service. Dit boek is inmiddels ook in het Engels uitgekomen als E book bij Amazon met een focus op de UK markt. Hij is gefascineerd in het verder brengen van bedrijven en komt met originele en bevlogen oplossingen. Ieder bedrijf heeft behoefte aan richting en het is belangrijk om dit op een heldere en inspirationele manier vorm en inhoud te geven. Meenemen van het personeel is voorwaarde voor succesvolle veranderingen. Het is dan ook logisch dat Paul graag in teamverband aan de slag gaat voor bedrijven. Naast zijn consultancywerk is Paul Moers tevens commissaris bij verschillende bedrijven. Paul Moers is een van de meest gevraagde personen om in de pers zijn mening over merk, strategie en retail ontwikkelingen te geven. Hij is daarnaast vaak te horen op de radio en te zien op tv. Hij is een veelvuldig spreker op congressen en weet met praktische maar ook hilarische verhalen het publiek te boeien. Zijn lezingen zorgen voor vuurwerk wordt vaak gezegd, maar stemmen vooral tot nadenken!. Tot slot is hij columnist voor verschillende platformen.

Andere boeken door Paul Moers

Inhoudsopgave

Waarom dit boek?
Inleiding

1. Manage nooit met je rug naar de toekomst
2. Bekijk problemen en uitdagingen vanuit een nieuw paradigma
3. Misfits and rebels
4. Zet de klant nu echt eens centraal
5. Werk aan de identiteit van de organisatie en het merk
6. Beperk je niet. Ontwikkel nieuwe categorieën
7. Ga op zoek naar de paradox
8. Focus op wat er echt toe doet
9. Zorg dat de processen op elkaar aansluiten en in lijn zijn met het merk
10. Ga met een sterk merk de strijd aan

Epiloog
Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Succes is niet voor lafaards