Voorspellen met modellen
Paperback NL 2008 1e druk 9789050411042Samenvatting
Iedereen heeft dagelijks te maken met voorspellingen die bepalend zijn voor je keuzes. Strandgangers blijven thuis als er regen wordt voorspeld, beleggers nemen besluiten op basis van voorspellingen over bedrijfsresultaten, en de uitgaven van consumenten worden beïnvloed door prognoses over lonen en prijzen. Deze voorspellingen zijn gelukkig meestal geen 'wilde gissingen', maar gebaseerd op wiskundige en statistische modellen. In deze Zebra leer je hoe je zelf zulke, vooral sociaal-economische, modellen kunt maken op basis van waargenomen data. Er zijn opgaven waarmee je dieper in gaat op de achterliggende wiskunde, maar ook waarbij je zelf kan meedenken over het maken van een model.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan