

David H. Maister staat alom bekend als een autoriteit op het gebied van het management van professionele dienstverlenende organisaties.
Meer over David MaisterEen echte professional
Over de moed om goed te zorgen voor uw mensen, uw clienten en uw carriere
Gebonden Nederlands 2006 5e druk 9789052612430Samenvatting
Zijn professionals die technisch bekwaam zijn en veel en hard werken 'ware' professionals? En zoeken zij naar superieure kwaliteit in hun werk en streven zij ernaar om hun cliënten de best mogelijke dienstverlening te bieden? Of voldoen zij weliswaar aan de normen, maar benutten zij niet hun volledige potentieel en missen zij de inspiratie om hun dienstverlening naar een hoger niveau te tillen? Professionele dienstverleners proberen zich zo professioneel mogelijk te gedragen en de juiste dingen te doen. Toch leggen zij volgens Maister de lat te laag en streven zij niet naar uitmuntende resultaten. Hij stelt zijn lezers de vraag wat zij onder 'echte professionaliteit' verstaan en geeft zelf het antwoord. Ware professionals eisen van zichzelf dat ze hun eigen prestaties verbeteren en streven ernaar de best mogelijke dienstverlening aan hun cliënten te bieden.
Maister verdedigt in heldere bewoordingen de kracht van principes en beschrijft de meest effectieve instrumenten die het management kan gebruiken om de individuele professionals aan te zetten tot uitmuntende resultaten. De belangrijkste principes die daaraan ten grondslag liggen zijn: geloof in eigen kunnen, nooit toegeven aan de neiging tevreden te zijn met wat is bereikt. In plaats daarvan streven ware professionals ernaar de beste resultaten voor hun cliënten te bereiken. Degenen die erin slagen trouw te blijven aan deze waarden en normen zullen succesvol zijn in hun professionele dienstverlening.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding - de macht van principes
Deel 1 - (Vooral) over u
1. De echte professionele mentaliteit
2. Hebt u plezier in uw werk?
3. Geen spijt
4. Dynamo's, dobbelaars en verliezers
5. Het draait om tijd
6. Wilt u zelf gemanaged worden?
7. Waarom zou ik u volgen?
Deel 2 - (Vooral) over uw firma
8. Waarden in de praktijk
9. De waarde van intolerantie
10. Tijd om te genezen
11. Hoe firma's waarde zouden moeten toevoegen
12. Succes door het opbouwen van vaardigheden
13. Tot welk soort dienstverlening behoort u?
14. Het management van cliëntprojecten
15. Waarom zou u fuseren?
16. Een firma met aanpassingsvermogen
Deel 3 - (Vooral) over uw cliënten
17. Hoe echte professionals opdrachten binnenhalen
18. Ontdekken wat cliënten willen
19. Waarom cross-selling niet werkte
20. Het meten van uw marketingsucces
21. Garantie voor tevredenheid
Index
Verantwoording
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan