Een echte professional

Over de moed om goed te zorgen voor uw mensen, uw clienten en uw carriere

Gebonden Nederlands 2006 5e druk 9789052612430
Voormalig top 100Totaal 241 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Zijn professionals die technisch bekwaam zijn en veel en hard werken 'ware' professionals? En zoeken zij naar superieure kwaliteit in hun werk en streven zij ernaar om hun cliënten de best mogelijke dienstverlening te bieden? Of voldoen zij weliswaar aan de normen, maar benutten zij niet hun volledige potentieel en missen zij de inspiratie om hun dienstverlening naar een hoger niveau te tillen? Professionele dienstverleners proberen zich zo professioneel mogelijk te gedragen en de juiste dingen te doen. Toch leggen zij volgens Maister de lat te laag en streven zij niet naar uitmuntende resultaten. Hij stelt zijn lezers de vraag wat zij onder 'echte professionaliteit' verstaan en geeft zelf het antwoord. Ware professionals eisen van zichzelf dat ze hun eigen prestaties verbeteren en streven ernaar de best mogelijke dienstverlening aan hun cliënten te bieden.

Maister verdedigt in heldere bewoordingen de kracht van principes en beschrijft de meest effectieve instrumenten die het management kan gebruiken om de individuele professionals aan te zetten tot uitmuntende resultaten. De belangrijkste principes die daaraan ten grondslag liggen zijn: geloof in eigen kunnen, nooit toegeven aan de neiging tevreden te zijn met wat is bereikt. In plaats daarvan streven ware professionals ernaar de beste resultaten voor hun cliënten te bereiken. Degenen die erin slagen trouw te blijven aan deze waarden en normen zullen succesvol zijn in hun professionele dienstverlening.

Specificaties

ISBN13:9789052612430
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:240
Uitgever:Boom
Druk:5
Verschijningsdatum:29-9-1997
Hoofdrubriek:Advisering

Lezersrecensies

4.5 van de 5
4 stemmen
3
0
1
0
0

Over David Maister

David H. Maister staat alom bekend als een autoriteit op het gebied van het management van professionele dienstverlenende organisaties. Al twintig jaar adviseert hij bedrijven over de hele wereld met een breed spectrum aan professionals over strategie en management. Maister is auteur van de bestsellers 'Management van professionele organisaties' (1999), 'Een echte professional' (1997), 'De vertrouwde adviseur' (medeauteur 2000), en 'Maak waar wat je zegt' (2001). Tijdens zijn hieraan voorafgaande academische carrière was hij auteur of medeauteur van zeven boeken over uiteenopende onderwerpen als vrachtwagenchauffeurs, het managen van een luchtvaartmaatschappij en fabrieksoperaties. Dit is zijn twaalfde boek. David Maister, Engelsman van geboorte, heeft gestudeerd aan de University of Birmingham, de London School of Economics en de Harvard Business School, waar hij ook zeven jaar hoogleraar is geweest. Hij woont in Boston Massachusetts.

Andere boeken door David Maister

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding - de macht van principes

Deel 1 - (Vooral) over u

1. De echte professionele mentaliteit
2. Hebt u plezier in uw werk?
3. Geen spijt
4. Dynamo's, dobbelaars en verliezers
5. Het draait om tijd
6. Wilt u zelf gemanaged worden?
7. Waarom zou ik u volgen?

Deel 2 - (Vooral) over uw firma

8. Waarden in de praktijk
9. De waarde van intolerantie
10. Tijd om te genezen
11. Hoe firma's waarde zouden moeten toevoegen
12. Succes door het opbouwen van vaardigheden
13. Tot welk soort dienstverlening behoort u?
14. Het management van cliëntprojecten
15. Waarom zou u fuseren?
16. Een firma met aanpassingsvermogen

Deel 3 - (Vooral) over uw cliënten

17. Hoe echte professionals opdrachten binnenhalen
18. Ontdekken wat cliënten willen
19. Waarom cross-selling niet werkte
20. Het meten van uw marketingsucces
21. Garantie voor tevredenheid

Index
Verantwoording

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Een echte professional