Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 77% korting
, ,

De noodzakelijke revolutie

Hoe organisaties en individuen een duurzame wereld creëren

Gebonden Nederlands 2009 9789052616711
Verkooppositie 2029
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
41,50
9,95
VOORDEEL - 77% korting

Samenvatting

Er is een revolutie op komst. Wereldwijd gooien bedrijven als DuPont, Coca-Cola en Nike het roer om. Ze beperken zich niet langer tot het alledaagse zakendoen maar wagen zich aan innovatieve strategieën die een blijvende verandering teweeg moeten brengen. Waarom? Omdat ze zich realiseren dat niet alleen de toekomst van onze bedrijven maar ook van die van onze planeet op het spel staat.

'De noodzakelijke revolutie' markeert het begin van een nieuw tijdperk. We moeten af van de wegwerpmaatschappij die onze natuurlijke hulpbronnen langzaam maar zeker uitput. Om dat te bereiken is het van belang dat organisaties en individuen wereldwijd hun grenzen verleggen en de handen ineen slaan.

In dit baanbrekende boek laten Peter Senge en zijn coauteurs zien hoe werkelijk iedereen zijn eigen bijdrage kan leveren aan deze grote ommekeer. U krijgt specifieke strategieën en actiepunten aangereikt waarmee u uw eigen denk- en handelwijze en die van uw organisatie kunt veranderen. 'De noodzakelijke revolutie' is daarmee een onmisbaar boek voor iedereen die effectief om wil gaan met de grootste uitdaging van onze tijd.

Laat u inspireren door organisaties en individuen die u voorgingen en samen grensoverschrijdend werken aan een duurzame wereld.

Dit boek is de vertaling van 'The Necessary Revolution'.

Specificaties

ISBN13:9789052616711
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:400
Druk:1
Verschijningsdatum:4-5-2009
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (3)

José Otte | 4 maart 2011
Het einde van het industriële tijdperk? Volgens 'De noodzakelijke revolutie' zeker. In dit boek zien we vooral een oproep aan iedereen om samen te werken aan een duurzame samenleving en niet te wachten tot er iemand op staat die het in z'n eentje moet gaan trekken.Lees verder
Belia van den Berg | 10 september 2009
In 'De noodzakelijke revolutie' laten Peter Senge, Bryan Smith, Nina Kruschewitz, Joe Laur en Sara Schley zien hoe een aantal grote bedrijven al bezig jaren zijn hun productiemethoden aan te passen. Het is een inspirerend boek voor hen die altijd dachten dat ze in hun eentje geen gewicht in de schaal legden.Lees verder
Jan Jacob Bos | 23 juli 2009
Een ommekeer in milieuvervuiling te realiseren kan aan de hand van vijf disciplines. Over deze disciplines schreef Peter Senge in zijn eerdere boeken. In 'De noodzakelijke revolutie' laat hij zien hoe u deze gebruikt om te werken aan een duurzame wereld.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

5.0 van de 5
3 stemmen
3
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

column
Is er nog leven na de zeepbel?
Pierre Pieterse 17 september 2009 In deze tijd waar de economische crisis de aandacht doet verslappen voor de andere crises - de klimaatcrisis, de voedselcrisis en de energiecrisis - gaat alle aandacht naar het weer op poten krijgen van de economie. Al die crises zijn wel het gevolg van het economische systeem zoals dat functioneert in het industriële tijdperk. Kunnen we de grote nadelen van het industriële tijdperk opheffen en crises voorkomen door een slimmer besturingsmodel, zoals Donald Kalff meent in zijn boek Modern kapitalisme, of is er een werkelijke omwenteling in denken nodig, zoals Peter Senge stelt in zijn boek De noodzakelijke revolutie ?
nieuws
De voorjaarsworp (IV): marketing en duurzaamheid
Hans van der Klis 30 januari 2009 In dit vierde deel van de serie over de boeken die dit voorjaar verschijnen, richten we ons op de toekomst. De marketeers hebben hun hoop gevestigd op titels als Alle 13 goed of De 13 gouden wetten van recessiemarketing. De voorvechters van duurzaamheid zijn wat serieuzer en zinspelen op een noodzakelijke ommekeer. Een keuze uit de boeken die de komende maanden verschijnen op het gebied van marketing, innovatie en duurzaamheid.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Peter Senge

Peter Senge is hoofddocent aan het Massachusetts Institute of Technology (MIT), voorzitter van de Society for Organizational Learning en auteur van 'De Vijfde Discipline'. Hij is een erkend pionier, theoreticus en schrijver op het gebied van managementinnovatie.

Andere boeken door Peter Senge

Inhoudsopgave

Deel 1 Einde, een nieuw begin
1. De toekomst wacht op onze keuzes
2. Hoe we hierin verzeild zijn geraakt
3. Het leven na de zeepbel
4. Nieuwe denkwijzen, nieuwe keuzes

Deel 2 De toekomst is nu
5. Betwijfel nooit waar één persoon met een kleine groep medestanders toe in staat is
6. Een complete bedrijfstak op één lijn krijgen
7. Ongebruikelijke bondgenoten: Coca-Cola en het WNF samenwerkend voor duurzaam water

Deel 3 Beginnen
8. Risico's en kansen: de zakelijke redenen voor duurzaamheid
9. Positionering voor de toekomst en het heden
10. Mensen enthousiasmeren
11. Uzelf sterk maken voor verandering

Deel 4 Systemen herkennen
12. De bedreiging van gemeenschapsgrond en de kansen die dit biedt
13. Het ruimteschip Aarde
14. Zien wat onze keuzes zijn

Deel 5 Grensoverschrijdende samenwerking
15. De noodzaak tot samenwerking
16. Samenkomen: 'Het gehele systeem rond de tafel krijgen'
17. Door andermans ogen naar de werkelijkheid kijken
18. Gedeelde betrokkenheid opbouwen

Deel 6 Van probleemoplossing naar creatie
19. Innovatie die geïnspireerd is op natuurlijke systemen
20. Alledaagse magie teweegbrengen
21. U hoeft niet over alle antwoorden te beschikken
22. Van laaghangend fruit naar nieuwe strategische mogelijkheden
23. Het gaat niet om wat de visie inhoudt, maar om wat zij teweegbrengt
24. Reorganiseren voor de toekomst

Deel 7 De toekomst
25. De toekomst van de onderneming
26. De toekomst van het gevarieerde ondernemerslandschap
27. De toekomst van leiderschap
28. De toekomst van onze onderlinge betrekkingen
29. De toekomst van ons

Appendix
Noten
Register

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De noodzakelijke revolutie