Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Stop met forecasten

Praktisch plannen en budgetteren

Paperback Nederlands 2008 9789052616797
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 2016015 dagen in de top 100
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

De juiste producten op het juiste moment op de markt brengen en daarvoor de meest effectieve hulpmiddelen inzetten. Dat is de opgave waarvoor veel bedrijven staan. Op zoek naar houvast bij het plannen en budgetteren, spenderen ondernemers en managers ontzettend veel tijd en geld om de klantvraag correct te voorspellen. En dat kunnen ze beter niet doen, want gedetailleerde budgetten of vraagvoorspellingen vergroten het resultaat en het marktinzicht niet.

'Stop met forecasten. Praktisch plannen en budgetteren' heeft als realistisch uitgangspunt dat de perfecte vraagvoorspelling niet bestaat. Het is daarom slimmer om 'ongeveer goed' te voorspellen, dan 'precies fout'. Hoe u dat precies doet, laat dit boek zien. En ook dat u er snel voordeel van hebt: in slechts honderd dagen kunt u een effectief planningsproces in gang zetten, waarmee uw planning en budget helder vastliggen.

Specificaties

ISBN13:9789052616797
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:126
Druk:1
Verschijningsdatum:3-6-2009

Expertrecensies (2)

Kees Groeneveld | 20 mei 2009
In 2008 verscheen het boek 'Stop met forecasten'. Een intrigerende titel, maar wanneer je het boek leest kom je erachter dat Freek Aertsen, Miel Theeuwen en Emile van Geel niet pleiten voor daadwerkelijk stoppen met forecasten (dat kun je ook afleiden aan de subtitel van het boek: 'Praktisch plannen en budgetteren').Lees verder
Stop met forecasten
Ronald Buitenhuis | 22 december 2008
Voorspellen is als een buienradar. Op de korte termijn klopt-ie wel, maar de radar gebruiken voor een voorspelling over drie maanden is vaak volstrekt zinloos. En toch, zeker aan het einde van het jaar schieten bedrijven massaal in de stress om prognoses voor komend jaar, en daar voorbij, te maken.Lees verder

Lezersrecensies

3.7 van de 5
10 stemmen
4
1
3
2
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

podcast
Freek Aertsen en Emile van Geel over forecasten
Ronald Buitenhuis 28 november 2008 ‘Forecasts’ zijn inderdaad wat het woord al zegt: voorspellingen! Handig, soms zelfs noodzakelijk, maar nooit geheel juist. Bedrijven doen er daarom goed aan het raamwerk voor hun ‘forecasts’ niet tot achter de komma af te dekken. Veel te tijdrovend en kostbaar zonder dat zo’n exercitie in nauwgezetheid leidt tot betere antwoorden. Dat zeggen de auteurs van het boek Stop met forecasten!, Freek Aertsen, Miel Theeuwen en Emile van Geel. Anders dan de titel doet vermoeden, moeten bedrijven wel doorgaan met forecasten, maar dan op een goede manier. Boekcover vroeg Aertsen en Van Geel hoe je wel goed ‘forecast’.
nieuws
De najaarsworp (2)
Hans van der Klis 22 augustus 2008 De recessie dreigt los te barsten en de kredietcrisis ettert voort. Het zou ons niet verbazen als boeken over financiële onderwerpen dit najaar hoge ogen gooien. Deel 2 in de reeks over de najaarsworp van de uitgeverijen: boeken over financieel-economische onderwerpen.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Freek Aertsen

Freek Aertsen is werkzaam bij EyeOn BV, een consultantsbureau dat zich richt op het verbeteren van vraagvoorspelling en planning bij industriële ondernemingen.

Andere boeken door Freek Aertsen

Over Miel Theeuwen

Miel Theeuwen is werkzaam bij EyeOn BV, een consultantsbureau dat zich richt op het verbeteren van vraagvoorspelling en planning bij industriële ondernemingen.

Andere boeken door Miel Theeuwen

Over Emile van Geel

Emile van Geel is werkzaam bij EyeOn BV, een consultantsbureau dat zich richt op het verbeteren van vraagvoorspelling en planning bij industriële ondernemingen. Van Geel is gespecialiseerd in High Tech planningsvraagstukken.

Andere boeken door Emile van Geel

Inhoudsopgave

1. Inleiding: we kunnen de toekomst niet voorspellen
2. Waarom hebben we een forecast nodig?
3. Vuistregels: Focus en eenvoud
4. Het proces: een duidelijk spoorboekje met heldere deadlines
5. Informatievoorziening: de bomen en het bos
6. Organisatie: plannen maken is mensenwerk
7. Implementatie: aan de slag in honderd dagen

Literatuur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Stop met forecasten