Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het Management Wetboek

80 wetmatigheden uit de praktijk, beschreven en becommentarieerd

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 9789052618272
Niet meer leverbaar.

Samenvatting

De bewezen principes en ongeschreven, soms ludieke ervaringsregels van management zijn gevangen in talloze managementwetten. Er zijn beroemde wetten, zoals de wet van de remmende voorsprong, maar ook minder bekende, zoals de wet van Bolwijn. Om als manager de excellente organisatie te ontwikkelen en te besturen, is het handig dat u deze managementwetten goed begrijpt, en dat u weet hoe u er uw voordeel mee kunt doen.

'Het managementwetboek' geeft een overzicht van de tachtig managementwetten die iedere manager hoort te kennen. Elke managementwet wordt geanalyseerd, waarbij ook de relatie tot andere managementwetten en de kritiek erop aan bod komen. U leest hoe u met de wetten om kunt gaan, zodat ze praktisch toepasbaar worden.

De tachtig wetten zijn ingedeeld in tien managementdisciplines, waaronder:
- strategisch management, met onder meer de wet van Gresham, de wet van Porter en de wet van Calimero;
- leiderschap en verandermanagement, met de wet van penny-wise and pound-foolish, de wet van Stephen R. Covey en de wet van effect;
- marketing- en salesmanagement, bijvoorbeeld de wet van de varkenscyclus, de wet van de lerende klantrelaties en de wet van Maister.

U kunt niet onder managementwetten uit, maar u kunt er wel zo goed mogelijk mee omgaan. Ken uw wetten!

Naast de 80 managementwetten in dit boek vindt u er ook nog eens 20 op www.managementwetboek.nl, geheel volgens de wet van Pareto (de 80/20-regel).

Specificaties

ISBN13:9789052618272
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:256
Uitgever:Boom
Verschijningsdatum:1-10-2010
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (2)

Het Managementwetboek
Mady Meijer | 11 augustus 2011
Marcel van Assen heeft weer een mooi bruikbaar en prettig leesbaar boek geschreven, Het Management Wetboek. Hierin heeft hij 80 herkenbare wetten beschreven die zichzelf in de praktijk hebben bewezen. Sommige wetten komen uit andere vakgebieden, zoals de psychologie of de natuurkunde, andere wetten zijn ervaringsregels of ongeschreven wetmatigheden.
Lees verder
Het Management Wetboek
Louis Thorig | 30 december 2010
Het blinde vertrouwen in ondernemingen en hun bestuurders heeft de laatste tijd een forse deuk opgelopen. In het bedrijfsleven bouwen steeds meer bestuurders bewust aan hun persoonlijke reputatie profiel. Dat is geen luxe maar bittere noodzaak, stelt Paul Stamsnijder in 'De vent is de tent'. Een sterke bestuurder durft immers de boodschap persoonlijk te versturen.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
5 stemmen
5
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Serieus boek met een knipoog
Ronald Buitenhuis 4 maart 2011 Menig manager vindt houvast in geschreven en ongeschreven managementwetten. De wet van Murphy, van Pareto, van Covey, enzovoort. Marcel van Assen heeft er tachtig verzameld en gebundeld in Het Management Wetboek. Maar hoe serieus moeten we ze nemen? Anders dan in de natuurkunde zijn deze managementwetten op zijn minst soms discutabel. M&L vroeg het de auteur.

Over Marcel van Assen

Marcel van Assen (1969) is een senior managing consultant bij Berenschot waar hij verantwoordelijk is voor de alle advisering rondom het thema Operational Excellence. Zijn advieservaring betreft verschillende vraagstukken op het gebied van operations- en innovatiemanagement, van Lean Six Sigma en Operational Excellence tot waarde-innovatie en strategie-implementatie gebaseerd op strategische conversatie, roadmapping en toekomstverkenningen voor individuele organisaties, clusters en ketens in zowel de industrie als voor dienstverlenende organisaties (financiële/zakelijke dienstverlening en zorginstellingen). Hij is bovendien lid van de Raad van Commissarissen van Gorenje, een Sloveens beursgenoteerde onderneming, en docent Operational Excellence for Services bij TiasNimbas Business School, de business school van de Technische Universiteit van Eindhoven en de Universiteit van Tilburg. Marcel van Assen is een veelgevraagd spreker op kick-off meetings, strategiedagen, congressen en seminars. Hij is afgestudeerd bij de vakgroep Productie en Operationeel Management van de faculteit Werktuigbouwkunde van de Universiteit Twente in 1996 en hij heeft een M.Sc. in 'Strategy & Organization' behaald aan de Open Universiteit. In 2005 heeft Marcel van Assen zijn promotieonderzoek afgesloten bij ERIM (Erasmus Research Institute of Management) met het proefschrift Empirical studies on discrete parts manufacturing management.

Andere boeken door Marcel van Assen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het Management Wetboek