

Henk Blanken (1959) is journalist en schrijver. Hij schreef voor de Volkskrant, De Groene Amsterdammer en The Guardian.
Meer over de auteursDe mediarevolutie
10 jaar www in Nederland
Ingenaaid Nederlands 2003 9789053529010Samenvatting
Het world wide web is een katalysator voor een culturele omwenteling. Traditionele media hebben hun greep op de consument verloren, mediaproducten worden tegelijkertijd via een veelvoud van distributiekanalen verspreid en mediaprofessionals kunnen hun werk op nieuwe manieren invullen. De scheiding tussen producent en consument van media is definitief veranderd. Wat heeft deze digitale revolutie in de wereld van de media teweeggebracht in pakweg de laatste tien jaar? Op journalistiek-wetenschappelijke wijze beschrijven de auteurs de spectaculaire veranderingen in het gebruik, de productie en de inhoud van media.
Journalisten, wetenschappers, beleidsmedewerkers en een enkele ondernemer beschrijven elk vanuit een eigen invalshoek hun antwoord op bovenstaande vraag. Het resultaat is een overzicht in vogelvlucht van de verschuivingen in het Nederlandse medialandschap sinds 1993 - het jaar dat de eerste succesvolle browser, Mosaic, gelanceerd werd. Een boek dus over tien jaar world wide web en media in Nederland. Een boek ook over journalistiek in tijden van Internet. Dit boek is bedoeld voor journalisten, studenten journalistiek en communicatie en voor ieder die geïnteresseerd is in het gebruik van nieuwe media.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Mark Deuze
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. De laatste geschiedenis
2. Internet in de journalistiek
3. De houdbaarheid van internetidealen
4. The global jukebox: muziek op het Internet
5. Indymedia en de nieuwe piraten: alternatieve media op het web
6. In den beginne was het beeld
7. We zouden rijk worden, heel rijk en heel snel
8. Multimedia en eigenaardige gebruikers
9. Soms op de kaasmanier, soms op onze manier
10. De langzame revolutie
11. Weten we meer of minder nu we online zijn?
12. Dit is geen vrouw, dit is een schilderij
Over de auteurs
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan