Samenvatting
Customer marketing is een methode die commercieel talent tot bloei brengt en die marketeers, verkopers en alle andere medewerkers helpt samen te werken in dienst van de klant. Managers bereiken met customer marketing deze doelen. De winst en omzet van een onderneming kunnen stijgen, omdat customer marketing helpt uw marketing- en verkoopinspanningen te richten op klanten met een groot omzetpotentieel. Daarnaast helpt customer marketing de meetbaarheid en effectiviteit van marketing en verkoop te vergroten en de Return on Investment te berekenen. Marketing en verkoop zijn hierdoor niet langer een ondoorzichtige post in de ondernemingsplanning. Door meer inspanningen te verrichten om bestaande klanten volledig tevreden te houden, kan met customer marketing bereikt worden dat zij positiever gaan denken over de onderneming. Zij gaan meer kopen en zullen minder snel naar elders vertrekken. En ten slotte wordt doordat bij Customer Marketing klantgerichtheid gemeten en gestuurd wordt, van de directie tot werkvloer, inhoud gegeven aan het begrip 'de klant is koning.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1 Marketing en verkoop: een zwart gat
2 Waar het allemaal om draait: klanten
3 De klantenpiramide
4 10 Lessen over klantenpiramides
5 Een klantgeoriënteerd ondernemingsmodel
6 De Customer Marketing methode
7 De Customer Marketing-onderneming
8 Is Customer Marketing geschikt voor uw onderneming?
Deel 2 Aan de slag met Customer Marketing
Fase 1: Customer Marketing -registratie
Fase 2: Customer Marketing-analyse
Fase 3: Customer Marketing-planning
Fase 4: Customer Marketing-realisatie
Re-registratie: sluiten van Customer Marketing meet- en regelkring
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan