Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 61% korting

Nieuw Nederland

Gebonden Nederlands 2004 9789055943555
Voormalig top 100Totaal 76 dagen
Niet leverbaar.
VOORDEEL - 61% korting

Samenvatting

Over honderd jaar wonen er in Nederland misschien nog maar 10 miljoen mensen. Een groot deel met wortels in een niet-westers land. Een krimpende beroepsbevolking zal de komende decennia te maken krijgen met een stijgend aantal ouderen. Steeds meer hoog opgeleide Nederlanders emigreren; in deeltijd of in voltijd. En terwijl de demografische revolutie doorzet, willen bedrijfsleven en overheid nog wel eens vergeten dat de gemiddelde consument of werknemer niet meer dezelfde is als dertig jaar geleden. Toekomst, demografie en marketing. In het Nieuwe Nederland hang het allemaal samen. Er is van alles aan de hand dat er op duidt dat marketingstrategieën en managementtools aan herijking toe zijn. Niet alleen op demografisch gebied. Want wat is de invloed van de verschuivende economische wereldmacht in de richting van China? Vanaf wanneer ligt Koeweit aan de Noordzee? En waarom willen mensen in hi-tech-landen ineens hoofddoeken en kruisjes dragen?

Wie een bedrijf of een overheidsorganisatie runt, moet besef hebben van de dynamiek in de samenleving en in de wereld, en zijn blik op de toekomst richten. Dit boek levert een bijdrage aan de kennis van die dynamiek nu en in de toekomst, en koppelt daar direct relevante marketingstrategieën en managementtools aan vast. Praktijkvoorbeelden laten zien hoe sommige bedrijven en overheidsorganisaties daar al gebruik van maken. Hiermee wordt een concrete handreiking geboden aan managers en marketers die marktvoordeel willen halen uit de dynamische samenleving.

Specificaties

ISBN13:9789055943555
Trefwoorden:etnomarketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:216
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Trendwatcher des Vaderlands
Pierre Spaninks | 3 maart 2009
Adjiedj Bakas is productiever dan ooit. Eind vorig jaar publiceerde hij nog The Future of Finance, een goed getimede vooruitblik op het leven na de kredietcrisis, en nu ligt Microtrends Nederland in de winkel: een catalogus van tientallen soms nog nauwelijks waarneembare ontwikkelingen die ons leven de komende jaren ingrijpend kunnen gaan veranderen. Ondertussen werkt hij al aan de opvolger daarvan, over toekomst van de liefde.
Lees verder
Nieuw Nederland anno 2004
Pierre Pieterse | 24 november 2008
Zojuist heeft Adjiedj Bakas de ‘future of finance’ voorspeld. De vraag is natuurlijk wat voorspellingen waard zijn. Want de toekomst voorspellen, blijft een hachelijke zaak. Voorspellers hebben altijd iets van de weerman: goed in staat om het weer van vandaag te duiden, maar nooit zeker weten wat voor weer het morgen wordt. Ze presteren eigenlijk niet beter dan een boer die ’s avonds naar de lucht kijkt, en concludeert dat het morgen gaat regenen. En overmorgen? Dat zien we morgen wel weer. Enfin, the proof is in the eating of the pudding’. Laten we eens kijken welke ‘pudding’ Bakas ons in zijn boek Nieuw Nederland uit 2004 voorschotelde. Proef zelf en oordeel.
Lees verder

Lezersrecensies

2.7 van de 5
3 stemmen
0
1
1
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Adjiedj Bakas

Adjiedj Bakas (1963) werd uitgeroepen tot Trendwatcher van het Jaar 2009 en Zwarte Zakenman van het jaar 2008. Hij geldt als 'eminent' (De Wereld Draait Door), 'prominent' (De Volkskrant), 'laagdrempelig' (De Telegraaf), 'Europa's beste trendwatcher' (Story), 'goed onderbouwend' (NRC Handelsblad), 'de verpersoonlijking van vooruitgang' (Elsevier), 'een top-10 spreker' (Management Team), 'niet alledaags' (Intermediair), 'origineel' (Elle), 'bijzonder' (Linda), 'spannend' (Esta), 'optimistisch' (CNN), 'inspirerend' (BBC), 'provocerend' (Het Parool) en 'vrolijk' (Trouw). Door de lezers van het blad 'Sprout' werd hij uitgeroepen tot een van de meest invloedrijke mannen onder de 50.

Andere boeken door Adjiedj Bakas

Inhoudsopgave

Ten geleide
Inleiding

Deel I De demografische revolutie

Hoofdstuk 1 De toekomst van de herkomst: de demografische revolutie in
Nederland

Deel II De theorie

Hoofdstuk 2 Management van diversiteit
Hoofdstuk 3 Marketing van diversiteit

Deel III De verschillen benut

Hoofdstuk 4 Inleiding in de diversiteit
Hoofdstuk 5 Etniciteit
Hoofdstuk 6 Seksuele voorkeur
Hoofdstuk 7 Sekse
Hoofdstuk 8 Generaties
Hoofdstuk 9 Inclusion van alle groepen

Deel IV Cases

Case 1 Van allure naar toegankelijkheid
- De diversiteitsmarketing van Holland Casino
Case 2 'Werven is inspelen op de wensen en de samenstelling van je klanten
- Content en diversiteit
Case 3 'Inspelen op de dynamische markt'
- De diversiteitsmarketing van A-Film en Fu Works
Case 4 'Geen voorkeursbeleid, maar professionaliteit'
- Het diversiteitsbeleid van de Rijksoverheid
Case 5 Iedereen onder de paraplu
- De klantenwerving van RVS onder Turkse Nederlanders
Case 6 Ajax heeft De Toekomst
- Diversiteit in de sportwereld
Case 7 Pluriform in uniform
- Management van diversiteit in de politiebranche

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Nieuw Nederland