Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Karmanomics

Wat bedrijven van het boeddhisme kunnen leren

Paperback Nederlands 2011 9789056702731
Niet leverbaar.

Samenvatting

Wie het nieuws volgt, kan het niet ontgaan zijn dat bedrijven - na een periode van recessie - weer mooie winstcijfers presenteren. Het lijkt alsof we de crisis achter ons hebben. Lijkt, want wie iets dieper kijkt, ziet dat er helemaal geen reden tot optimisme is. Er is immers niets veranderd aan ons gedrag. We vertonen weer - of beter gezegd, nog steeds - hetzelfde gedrag als waarmee en waardoor we in eerste instantie in de problemen kwamen. Als we niet écht veranderen, is het slechts een kwestie van tijd voordat een herhaling zich zal voordoen. Het boeddhisme leert hoe we de waanzin van het herhalen - samsara - kunnen beëindigen: door onwetendheid op te heffen.

Willen we economisch destructief gedrag vervangen voor economisch constructief gedrag, dan moeten we ons heil zoeken in een fundamentele systeemverandering. Daartoe hebben we een radicaal nieuwe kijk op economie nodig. In het boek 'Karmanomics, wat bedrijven van het boeddhisme kunnen leren' presenteert Kees Klomp deze nieuwe kijk door zijn ervaringen als boeddhistisch beoefenaar te koppelen aan zijn expertise als marketing- en managementadviseur. Het levert verrassende, verwonderende inzichten op, alsmede praktische aanwijzingen om tot persoonlijk, zakelijk en maatschappelijke welzijn te komen

Specificaties

ISBN13:9789056702731
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:128
Uitgever:Asoka
Druk:1
Verschijningsdatum:14-10-2011

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Kees Klomp

Marketing- en managementcoach Kees Klomp werkte als trendwatcher en strategy director bij de grootste reclamebureaus van ons land, en was oprichter van het eerste merkactivatie adviesbureau van Nederland. Sinds 2006 is Klomp eigenaar van Karmanomics, een bureau dat op Boeddhistische beginselen merken adviseert op het gebied van marketing en management.

Andere boeken door Kees Klomp

Inhoudsopgave

Voorwoord - Paul de Blot
Voorwoord - Jessica Mahn
Inleiding - Karmanomics, wat bedrijven van het boeddhisme kunnen leren

1. Maatschappelijk meedogend ondernemen
2. Geen succes zonder falen
3. Mogen alle stakeholders gelukkig zijn
4. Geluk is het nieuwe geld
5. Teamword en teamspirit in de sangha
6. Teamsharing: mededelen & mededogen in bedrijven
7. Het onbestendige bedrijf
8. MVO met de v van verbonden
9. De kracht van het niet-weten
10. Leve de naïviteit
11. Werken aan onsterfelijkheid
12. Geven is krijgen
13. Interbeings
14. De sterkte van schaduw
15. Deep ocean: het realiseren van maximaal bedrijfspotentieel
16. Maatschappelijk aansprakelijk ondernemen
17. Over een ethisch entrepreneur met gezond verstand en een beschouwend bedrijf gesproken...
18. De betekeniseconomie

Nawoord - Cuong Lu
Dankbetuiging
Steunbetuiging

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Karmanomics