Kevin Kelly is de oprichter van Wired Magazine. Hij is ook auteur, zijn artikelen verschenen onder andere in The New York Times, Esquire en The Economist.
Meer over Kevin KellyNieuwe regels voor de nieuwe economie
10 radicale ondernemingsstrategieën in een wereld van netwerken
Paperback Nederlands 1999 9789057120534Samenvatting
Vergeet vraag en aanbod. Vergeet computers. De oude regels gaan niet meer op. Verandering wordt tegenwoordig gestuurd door communicatie. Succes vloeit voort uit het begrijpen van netwerken, en netwerken hebben zo hun eigen regels. In 'Nieuwe regels voor de nieuwe economie' beschrijft Kevin Kelly tien fundamentele wijsheden die het industriële tijdperk op zijn kop zetten. Dit leidt tot verrassende inzichten: zoek overvloed, niet schaarste. Voed eerst het web. Laat los op de top. Eerst kansen, dan efficiency.
'Nieuwe regels voor de nieuwe economie' is een levendig en baanbrekend boek. Het is een krachtig, praktijkgericht instrument voor iedereen die nieuwsgierig is waar het met de economie naar toe gaat. De moraal van 'Nieuwe regels' is duidelijk: Degenen die zich aan de nieuwe regels houden, zullen succes hebben - degenen die ze negeren, niet.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lezersrecensies
Over Kevin Kelly
Inhoudsopgave
1. Laat u bekeren tot de zwerm
2. Toenemend rendement
3. Overvloed, geen schaarste
4. Ga naar gratis
5. Voedt het web eerst
6. Loslaten aan de top
7. Van plaatsen naar ruimtes
8. Geen harmonie, maar voortdurende beweging
9. Relatietechnologie
10. Eerst kansen, dan efficiency
Duizend punten van rijkdom
Nieuwe regels voor de nieuwe economie
Woord van dank
Noten
Geannoteerde bibliografie
De auteur
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan