Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Mindfulness oefenboek

Bevrijd jezelf in 8 weken van emotionele problemen en chronische ongelukkigheid

Paperback Nederlands 2014 9789057124044
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Het 'Mindfulness oefenboek' biedt alle praktische hulp die je nodig hebt bij het beoefenen van mindfulness en leert je hoe je somberheid, gepieker en negatieve gedachten de baas kunt worden. Het staat boordevol aanwijzingen, tips, oefeningen en werkbladen. Het is beknopt en overzichtelijk, en biedt structuur, inzicht en mogelijkheden tot reflectie. Buitengewoon handig zijn de dialoogkaders die antwoord geven op veelgestelde vragen van mensen die het programma al hebben gevolgd.

John Teasdale, Mark Williams en Zindel Segal schreven eerder de bestseller Mindfulness en bevrijding van depressie. Zij ontwikkelden het wereldberoemde achtweekse programma voor mindfulness en cognitieve therapie dat helpt bij het overwinnen van angst, depressie en stress, en waarvan bewezen is dat het kan leiden tot positieve en blijvende veranderingen in je leven. Met dit boek kun je zelf met het programma aan de slag.

De werkbladen en de speciaal voor dit boek ingesproken geleide meditaties zijn te downloaden van op de site van de uitgever.

Specificaties

ISBN13:9789057124044
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:220
Druk:1
Verschijningsdatum:14-5-2014
Hoofdrubriek:Psychologie

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Mark Williams

Mark Williams is hoogleraar klinische psychologie aan Oxford University en een internationale autoriteit op het gebied van wetenschappelijk onderzoek naar mindfulness. Hij ontwikkelde samen met collega's Mindfulness Based Cognitive Therapy (MBCT), waarmee hij mindfulness introduceerde in de cognitieve therapie.

Andere boeken door Mark Williams

Inhoudsopgave

Deel 1: De basis

1. Welkom
2. Depressie, ongelukkigheid en emotionele problemen: waarom komen we vast te zitten
3. Doen, zijn en mindfulness
4. Je voorbereiden

Deel 2: Het MBCT-programma
5. Week 1: De automatische piloot voorbij
6. Week 2: Een andere manier van kennen
7. Week 3: Thuiskomen in het nu: de verdeelde geest naar één punt brengen
8. Week 4: Aversie herkennen
9. Week 5: Toelaten dat dingen zijn zoals ze zijn
10. Week 6: Gedachten zien als gedachten
11. Week 7: Vriendelijkheid in actie
12. Week 8: Wat nu?

Bronnen
Noten
Index
Geleide meditaties
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Mindfulness oefenboek