Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De eerste indruk in business

Ingenaaid Nederlands 2003 9789058711540
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Of u nu werknemer, manager, ondernemer of leidinggevende bent, uw succes in zaken hangt voor een groot deel af van effectieve communicatie. Nieuwe zakenrelaties beslissen in een paar seconden of ze u al dan niet prettig en betrouwbaar vinden. Omgekeerd geldt dat natuurlijk ook. In dit boek leert u hoe u binnen negentig seconden praat met een nieuwe zakenrelatie als een oude, vertrouwde vriend. Hoe maakt u een overrompelende eerste indruk met eenvoudige middelen als houding en stem? Hoe komt u geloofwaardig en overtuigend over? Hoe wordt u een vlotte spreker in plaats van iemand die slechts droge feiten presenteert? Nicholas Boothman reikt talloze tips aan, variërend van kleding die u het beste kunt dragen tot hoe u anderen met elkaar in contact brengt. Hij laat zien hoe u succesvol relaties legt met verschillende typen mensen, maar vooral hoe u deze nieuwe, korte contacten omzet in langdurige productieve zakenrelaties.

Specificaties

ISBN13:9789058711540
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:176
Druk:0

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
1
0
1
0
0

Inhoudsopgave

Inleiding: die cruciale negentig seconden

Deel 1 - De basisregels

1. Muldoons regesl: falen bestaat niet, alleen feedback

Deel 2 - De nieuwe regels: mensen benaderen

2. Neutraliseer de vechtreactie of vluchtreactie
3. Werk aan de basisbeginselen: houding, lichaamstaal en congruentie
4. Spreek de taal van de hersenen
5. Zet uw zintuigen op scherp

Deel 3 - De verschillende persoonlijkheidstypen benaderen

6. Stimuleer de persoonlijkheid
7. Ken uw bedrijf
8. Bepaal uw stijl

Deel 4 - Relaties opbouwen

9. Open de communicatielijnen
10. Breng een gesprek op gang
11. Kies de juiste benadering
12. Onthoud: het is de manier waarop u iets zegt

Nawoord: en wat nu?

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De eerste indruk in business