De eerste indruk in business
Ingenaaid Nederlands 2003 9789058711540Samenvatting
Of u nu werknemer, manager, ondernemer of leidinggevende bent, uw succes in zaken hangt voor een groot deel af van effectieve communicatie. Nieuwe zakenrelaties beslissen in een paar seconden of ze u al dan niet prettig en betrouwbaar vinden. Omgekeerd geldt dat natuurlijk ook. In dit boek leert u hoe u binnen negentig seconden praat met een nieuwe zakenrelatie als een oude, vertrouwde vriend. Hoe maakt u een overrompelende eerste indruk met eenvoudige middelen als houding en stem? Hoe komt u geloofwaardig en overtuigend over? Hoe wordt u een vlotte spreker in plaats van iemand die slechts droge feiten presenteert? Nicholas Boothman reikt talloze tips aan, variërend van kleding die u het beste kunt dragen tot hoe u anderen met elkaar in contact brengt. Hij laat zien hoe u succesvol relaties legt met verschillende typen mensen, maar vooral hoe u deze nieuwe, korte contacten omzet in langdurige productieve zakenrelaties.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1 - De basisregels
1. Muldoons regesl: falen bestaat niet, alleen feedback
Deel 2 - De nieuwe regels: mensen benaderen
2. Neutraliseer de vechtreactie of vluchtreactie
3. Werk aan de basisbeginselen: houding, lichaamstaal en congruentie
4. Spreek de taal van de hersenen
5. Zet uw zintuigen op scherp
Deel 3 - De verschillende persoonlijkheidstypen benaderen
6. Stimuleer de persoonlijkheid
7. Ken uw bedrijf
8. Bepaal uw stijl
Deel 4 - Relaties opbouwen
9. Open de communicatielijnen
10. Breng een gesprek op gang
11. Kies de juiste benadering
12. Onthoud: het is de manier waarop u iets zegt
Nawoord: en wat nu?
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan