Lees verder
Evert van Wijk is directeur van MediaTraining.be, Belgisch marktleider in mediatraining en debattechniek (www.
Meer over Evert van WijkMediagenie(k)
Presenteren, debatteren en omgaan met de pers
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789058716118Samenvatting
Nieuws is tegenwoordig big business. Een presentatie op YouTube, een commercial op de regionale tv, een interview met BNR, een artikel in De Pers … Was op de tv vroeger iets exclusiefs, de kans dat je er nu als bedrijf mee te maken krijgt, wordt met de dag groter. Nu honderden tv- en radio-kanalen, lokale kranten en internet bovenop het nieuws zitten, ontspringt echt niemand de dans meer. De impact van de media is niet te onderschatten.
U kunt dus maar beter zorgen dat u voorbereid bent, want voor u het weet, staan er journalisten op de stoep. In 'Mediagenie(k)' zet Evert van Wijk precies uiteen hoe u op zo'n moment moet reageren. Lichaamstaal, wat zegt u wel en wat niet, empathie en assertiviteit, interviewtechnieken, echt alles komt aan bod. En dat niet alleen, ook presentatie- en debatteertechnieken, crisiscommunicatie, hoe gedraagt u zich in de studio, stropdas of geen stropdas, imago et cetera worden behandeld, voor de keren dat u wél van tevoren weet dat u met de media te maken krijgt. En dat is nog steeds niet alles! Evert van Wijk heeft de theorie gelardeerd met smakelijke anekdotes en veel voorbeelden uit de dagelijkse mediapraktijk, inclusief Obama en Pim Fortuyn. Deze unieke combinatie maakt dit boek meer dan lezenswaardig.
In dit mediagenieke tijdperk waarin niets onopgemerkt blijft, is professioneel omgaan met de pers een conditio sine qua non. Met 'Mediagenie(k)' komt u nooit voor een verassing te staan.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Evert van Wijk
Inhoudsopgave
1. C'est que le ton qui fait la musique
2. Non-verbale communicatie
3. Empathie en assertiviteit
4. Wanneer je optreedt in de media
5. De techniek van het debat
6. Presentatietechnieken
7. Mediacommunicatie in de praktijk
8. Nieuws, wat is dat?
9. Crisissituaties en de pers
10. Samenwerken met journalisten
11. Kanaliseer je media-uitingen
12. De communicatiefunctionaris als instrument van het management
13. Het mistige imago van de mediatrainers, spindoctors en communicatieadviseurs
Tot slot
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan