Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Verandermanagement iDNA - duurzaam leren innoveren
iDNA - duurzaam leren innoveren
iDNA - duurzaam leren innoveren
Harry van der Schans Harry van der Schans is creativiteitsexpert en werkzaam bij het De Bono Expertisecentrum, het centrum voor innovatie en creativiteit van het Koning Willem I College / School voor de Toekomst in Den Bosch. Meer over Harry van der Schans
Expeditie #MB2016: Trends in het boekenaanbod (1) Pierre Spaninks 12 october 2015 De speurtocht naar het nieuwe Managementboek van het Jaar is in volle gang. Jurylid Pierre Spaninks houdt een blog bij over zijn ervaringen. Vorige week: Welke criteria legt de jury aan? Deze week: Trends in het boekenaanbod. Lees het volledige artikel
Harry van der Schans

iDNA - duurzaam leren innoveren

Gebonden Nederlands 2015 9789058719812
4 beoordelingen
Verkooppositie 128222 dagen in de top 100
Gebonden | NL € 27,95 E-book | NL € 12,99
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
27,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

We kennen allemaal de voorbeelden: Kodak, Nokia, Free Record Shop, Oad. Tot voor kort succesvolle bedrijven die prachtige producten en diensten aanboden en daar geweldige resultaten mee behaalden. Maar helaas ook bedrijven die te laat zagen dat de wereld om hen heen veranderde. En die te laat, of zelfs helemaal niet, innoveerden, omdat ze te lang vasthielden aan hun oude - ooit zo winstgevende - business model.

In april 2012 publiceerde Adobe een studie (State of Create) over creativiteit en innovatie in ondernemingen. Tachtig procent van de ondervraagden gaf aan dat creativiteit de belangrijkste factor is bij economische groei. Maar de meest opvallendste uitkomst was wel dat ruim vijfenzeventig procent vond dat ze hun creatieve mogelijkheden niet goed genoeg benutten. Dat is letterlijk doodzonde, want zonder creativiteit en innovatie is een organisatie ten dode opgeschreven.

In deze tijd, waarin verandering de enige constante is, is innoveren een must, en creatief denken een voorwaarde. Met het boek 'iDNA' ontsluiten we jouw creatieve potentieel met praktische tips, interessante verhalen, tools en technieken en een creatief stappenplan voor Innovation, Creativity & Entrepreneurship (het ICE-model). Zo word je duurzaam creatiever en innovatiever, de basisvoorwaarden voor blijvende economische groei.

Iedereen heeft het iDNA, het innovatie-DNA in zich. Je moet het alleen wel ontwikkelen, want duurzaam innoveren kun je leren. Dit boek leert je hoe.

Specificaties

ISBN13:9789058719812
Trefwoorden:organisatie, innovatie, creativiteit
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:256
Uitgever:Uitgeverij Thema
Druk:1
Verschijningsdatum:18-6-2015
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (1)

Sjors van Leeuwen | 25 september 2015
Dat we meer moeten innoveren is duidelijk. Problemen van de toekomst lossen we niet op met oplossingen uit het verleden. Denk bijvoorbeeld aan de CO2-uitstoot met alle ingewikkelde vraagstukken die daaruit voortvloeien zoals de opwarming van de aarde en de wereldwijde stijging van de zeespiegel.Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
4 stemmen
0
4
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Expeditie #MB2016: Trends in het boekenaanbod (1)
Pierre Spaninks 12 oktober 2015 De speurtocht naar het nieuwe Managementboek van het Jaar is in volle gang. Jurylid Pierre Spaninks houdt een blog bij over zijn ervaringen. Vorige week: Welke criteria legt de jury aan? Deze week: Trends in het boekenaanbod.
Artikel lezen
interview
Harry van der Schans: ‘Ideeën zijn het kapitaal van een organisatie’
Erik de Vries 4 augustus 2015 Innoveren kun je leren, is de boodschap van Harry van der Schans. In zijn boek iDNA - duurzaam leren innoveren legt hij uit hoe organisaties tot duurzame innovatie kunnen komen.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (2)

Over Harry van der Schans

Harry van der Schans is creativiteitsexpert en werkzaam bij het De Bono Expertisecentrum, het centrum voor innovatie en creativiteit van het Koning Willem I College / School voor de Toekomst in Den Bosch. Hij is afgestudeerd aan de Radboud Universiteit in Toegepaste Taalwetenschap. Na jarenlang werkzaam te zijn geweest als directeur van diverse onderwijsafdelingen heeft hij zich nu volledig toegelegd op het terrein van toegepast kritisch en creatief denken. Harry is een gecertificeerde de Bono Trainer in de Zes Hoeden (Dublin, 2004) en Lateraal Denken (Dublin, 2005). In 2012 is hij benoemd tot de Bono Master Trainer. Daarnaast heeft hij opleidingen gevolgd in diverse andere (creatieve) denktechnieken (Mindmapping, Geheugentraining, Creative Problem Solving, Blauwe Oceaan, Scenario denken etc.), die hij inzet bij het faciliteren van groepen en bij het ontwikkelen van trainingsprogramma’s. Sinds 2004 heeft hij – zowel in Nederland als in het buitenland - duizenden mensen getraind en gefaciliteerd in het onderwijs, het bedrijfsleven en bij de overheid.

Andere boeken door Harry van der Schans

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. De noodzaak – Waarom in innovatie noodzakelijk?
1.0 De noodzaak van innovatie
-De kunst van loslaten en omarmen
-Survival of the fittest
1.1 De noodzaak voor creativiteit
-Creativiteit en vakmanschap
-De creatieve organisatie
-Het creatieve proces

2. De mindset – Wat is de creatieve mindset?
2.0 De creatieve mindset
-De groei-mindset
-Inventief denken
2.1 Waaieren
-Stel je oordeel uit
-Ga voor kwantiteit
-Lift mee op de ideeën van anderen
-Zoek wilde, ongewone ideeën
-Neem een creatieve pauze
2.2 Trechteren
-Oordeel constructief
-Let op je doelstelling
-Zoek het nieuwe en het onverwachte
-Neem een creatieve pauze

3. Het proces – Hoe zit het creatieve proces in elkaar?
3.0 De pit
3.1 De prikkel
-Wat is de prikkel
-Waaieren
-Trechteren
-Van Prikkellijst naar Creatieve Hitlist
3.2 De context
-Weten & willen Weten
-Stakeholders & Standpunten
-Oorzaken & mogelijke Oorzaken
3.3 De vraag
-Toekomstdroom
-Gebiedsvraag en doelvraag
-Briefing
3.4 Het idee
-Kopiëren als basis voor creativiteit
-Waaieren
-Trechteren
3.5 De oplossing
-Het belang van feedback
-POWER
-Trechteren en waaieren en trechteren en…
-Prototyping
-Trechteren en waaieren en trechteren en…
3.6 De pitch
-De kern
-Kruip in de huid van de ontvanger
-Aptum en congruentie
-Wat je hoort
-Wat je ziet
-Oefenen, oefenen, oefenen
3.7 Het vervolg

Dankwoord
Bronnen
Over de auteur

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • iDNA - duurzaam leren innoveren
    Harry van der Schans
    iDNA - duurzaam leren innoveren
    € 12,99
  • Traag versnellen
    Arend Ardon
    Traag versnellen
    € 25,00
  • Innoveren met labs – hoe doe je dat?
    Anja Overdiek
    Innoveren met labs – hoe doe je dat?
    € 14,95
  • Onze ijsberg smelt!
    John Kotter
    Onze ijsberg smelt!
    € 20,00
  • De 4 disciplines van uitvoering
    Sean Covey
    De 4 disciplines van uitvoering
    € 25,00
  • Wie heeft mijn kaas gepikt?
    Spencer Johnson
    Wie heeft mijn kaas gepikt?
    € 20,00

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        iDNA - duurzaam leren innoveren

        iDNA - duurzaam leren innoveren
        Harry van der Schans
        /