Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Facility Services in Nederland

Kwaliteit van professionele dienstverlening

Ingenaaid Nederlands 2003 9789059312227
Voormalig top 100Totaal 29 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

Steeds meer organisaties proberen hun secundaire, facilitaire processen te optimaliseren. De professionalisering van facilitaire dienstverlening speelt daarbij een belangrijke rol, zowel bij interne als bij externe dienstverleners.

'Facility Services in Nederland' behandelt de professionalisering van facilitaire dienstverlening aan de hand van vijf hoofdthema's: de organisatorische inrichting van facilitaire voorzieningen (sleutelbegrippen hierbij zijn contingentie, sociotechniek en interactieve ordening), facilitaire niet-productgebonden inkoop, kwaliteitsmanagement van professionele dienstverlening, de rol van ICT bij het optimaliseren van facilitaire processen en de positie van de eindgebruiker van facilitaire processen en de positie van de eindgebruiker van facilitaire diensten. Massa-individualisering speelt hierbij een belangrijke rol.

In het boek zijn onder meer dertig interviews opgenomen met topmanagers uit het bedrijfsleven, de overheid, de gezondheidszorg en het onderwijs, alsmede vertegenwoordigers van de advieswereld en de wetenschap. Tot hen behoren oud-minister van economische Zaken Koos Andriessen, cuisinier Cees Helder van Restaurant Parkheuvel en directeur van Ajax, Arie van Eijden.

Specificaties

ISBN13:9789059312227
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:632
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

Facility Services in Nederland
Michael Geerdink | 23 september 2003
'Facility Services in Nederland' behandelt in vijf hoofdthema's en 30 interviews de professionalisering van facilitaire dienstverlening. Deze thema's zijn ook te vinden in de Research Agenda van de vereniging Facility Management Nederland (FMN). Lemmens maakt in hoofdstuk 3 'Definities en Afbakening' duidelijk dat velen de facilitaire functie zien als een niet-kerntaak die kan worden uitbesteed. Hij zet zich af tegen 'dit waardeoordeel over de bijdrage van facilitaire dienstverlening aan het resultaat van de organisatie'.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

achtergrond
Ondersteunende processen worden steeds professioneler - Facility Management ruilt bijrol in voor hoofdrol
Walter van Hulst 22 augustus 2006

Inhoudsopgave

Leeswijzer

1. Proloog
2. Over professionalisering
3. Over definities en afbakeningen
4. De organisatorische inrichting van facilitaire voorzieningen
5. De professionalisering van facilitaire inkoop
6. Kwaliteitsmanagement van facilitaire voorzieningen
7. ICT en facility management
8. De positie van de eindgebruiker van facilitaire voorzieningen
9. Epiloog

Literatuur

Register

Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Facility Services in Nederland