Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Handboek Silverlight 3

Paperback Nederlands 2009 9789059403888
Niet leverbaar.

Samenvatting

Silverlight is de spannende, nieuwe techniek om met behulp van vectorafbeeldingen websites en -applicaties te creëren. Hierdoor worden visuele elementen haarscherp getoond en zijn ze schaalbaar, terwijl het downloaden sneller gaat dan bij bitmapafbeeldingen. De capaciteiten voor transparantie, kleurverlopen, animatie en 3D-projectie bieden u de kans om indrukwekkende ontwerpen te realiseren.
Wilt u een Silverlight-project van begin tot eind doorlopen, dan is dit boek voor u.

Vier fasen in het proces van het creëren van een Silverlight-applicatie komen uitgebreid aan de orde:
- Ontwerpen: over creativiteit, concept, schetsen en de gereedschappen SketchFlow en Expression Design.
- Produceren: over XAML en de gereedschappen Expression Blend, Expression Encoder en Deep Zoom.
- Programmeren: over de programmeeromgeving Visual Studio, aangevuld met een aantal praktische toepassingen in C#.
- Publiceren: over het online brengen van Silverlight-sites en -applicaties, waaronder zoekmachineoptimalisatie, aangepaste installatie en uitrol in een zakelijke omgeving.

Webdesigners leren werken met eXtensible Application Markup Language (XAML), programmeurs leren hoe Silverlight aansluit op C# en het .NET-platform en ontwerpers leren hoe de grafische gereedschappen voor Silverlight precies werken. Dit boek bevat talloze bruikbare oplossingen voor problemen die u bij uw Silverlight-projecten tegen kunt komen.

Microsoft staat pal achter deze techniek en neemt het op in eigen websites, nieuwe platformen en toekomstige ontwikkelingen. Silverlight kunt u in de browser draaien, op de desktop installeren en het is onderdeel van de komende versie van SharePoint. De markuptaal XAML is niet alleen onderdeel van Silverlight, maar ook van Windows Presentation Foundation voor Windows-applicaties en van Microsoft Surface, de multi-touch tafelcomputer. Uw kennis van XAML kunt u op deze platformen ook toepassen.

Specificaties

ISBN13:9789059403888
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:386
Druk:1
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Verschijningsdata

De verschijningsfrequentie en verschijningsdata zijn nog niet bekend

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Antoni Dol

Antoni Dol is geboren in 1963. Hij is afgestudeerd als illustrator op de Gerrit Rietveld Academie, studeerde reclame op de Kunstacademie van Rotterdam en was drie jaar freelance illustrator. Vanaf 1995 groeide hij als webdesigner en interactieontwerper mee met het internet en was van 1996 tot 2016 werkzaam in de IT voor bekende Nederlandse bedrijven. Antoni schreef artikelen en columns voor interne en externe publicaties en voor tijdschriften over webdesign. In 2008 schreef Antoni het ‘Handboek XAML’, een studieboek voor ontwerpers over de grafische mogelijkheden van de eXtensible Markup Language. In augustus 2009 kwam het ‘Handboek Silverlight’ uit. In april 2010 verscheen het ‘Handboek interactieontwerp’, dat gericht was op studenten en een brede basis voor interactieontwerpers bevatte. In oktober en december 2017 verschenen bij Van Duuren Media respectievelijk ‘Prototyping met onlinetools’ en ‘Online styleguides met Frontify’. Antoni Dol legt zich sinds 2017 toe op schrijven van fictie in de vorm van korte verhalen en romans. In het sciencefictiongenre schrijft hij verhalen in de nabije toekomst en op de Aarde, waarbij verassende of falende techniek van invloed is op mens en maatschappij. Daarnaast schrijft hij verhalen die afspelen in een toekomstige maatschappij met suggesties voor oplossingen voor toekomstige problemen. Het verhaal ‘Onzichtbare vrienden’ verscheen eerder in de bundel ‘Influisteraar’ van Godijn Publishing.

Andere boeken door Antoni Dol

Inhoudsopgave

1. Introductie
-Waarom Silverlight en geen HTML?
-Waarom Silverlight en geen Flash?
-Waarom Silverlight?
-Rollen

2. Ontwerpen
-Toepassingen in de praktijk
-Creativiteit en concept
-Schetsen en ontwerpen
-Vectorillustraties maken
-Illustrator
-Expression Design

3. Produceren: Introductie
-Silverlight voor Flash-developers
-Overeenkomsten
-Verschillen

4. Produceren: XAML in vogelvlucht
-Waarom XAML
-Syntaxis
-Kleuren
-Brushes
-Shapes
-Geometry
-Lettertypen
-Screenlay-out
-Lay-outpanelen
-Standaardcontrols van Silverlight
-Extended controls
-Controls uit de Silverlight Toolkit
-States
-Stijlen
-Templates
-Resources
-Transformatie
-Animaties
-Effecten
-3D-perspectief
-WriteableBitmaop
-Cached composition en hardware composition

5. Produceren: Expression Blend?
-Wat is Expression Blend?
-Userinterface
-Panelen
-Compileren
-XAML importeren
-Lay-outpanelen gebruiken
-Stijlen gebruiken
-Resources gebruiken
-Animeren
-3D-projectie
-Controls en usercontrols maken
-States en de Visual State Manager (VSM)
-Behaviors toepassen
-Voorbeelddata gebruiken

6. Produceren: Beeld en geluid
-Expression Encoder
-MediaElement
-Deep Zoom

7. Programmeren
-Samenwerken van developers en designers
-Visual Studio voor designers en producers
-Architectuur voor Silverlight
-Codebehindtalen
-Communicatie met Silverlightplug-in
-Bestanden openen en opslaan
-Navigatie
-Validatie en foutmeldingen in formulieren
-Afbeeldingen downloaden en plaatsen
-Behaviors programmeren
-Dataverbindingen
-Isolated storage
-Attributen aan bestaande controls toevoegen
-Een usercontrol gebruiken
-Websrevices
-Databases

8. Publiceren
-Server-side
-Client-side
-Wat zit er in een XAP-bestand?
-Asynchroon downloaden
-Offline Silverlight-applicaties
-Zoeken in Silverlight
-Toegankelijkheid
-Installatieproces aanpassen

9. Ten slotte
-Voordat u gaat
-Een waarschuwing en een uitdaging

Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek Silverlight 3