Six Sigma for IT Management
Paperback Engels 2006 1e druk 9789077212301Samenvatting
Six Sigma, een methode voor verbetering van bedrijfsprocessen, wint snel terrein binnen een breed spectrum van bedrijven. Op een gegeven moment zullen IT afdelingen de vraag krijgen of zij Six Sigma ook binnen hun IT processen zullen toepassen. 'Six Sigma for IT Management' geeft zicht op wat Six Sigma en ITIL kunnen betekenen, hoe deze methoden elkaar aanvullen, wat het voordeel kan zijn en wanneer men deze methoden toepast binnen IT activiteiten en organisaties in het algemeen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Foreword
Acknowledgement
Introduction
1. Why Six Sigma for IT Service Management?
2. What is Six sigma?
3. What is ITIL?
Case Study: How to...use Six sigma to improve a major European Bank's Credit card service
4. Combining Six Sigma and ITIL
Case study: How not to...use Six Sigma to improve the Helpdesk
5. A Six Sigma approach to UT process improvement
6. Best practices of applying Six Sigma in IT Service Management
Appendix A: Further reading
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan