Corporate storytelling

De marktwaarde van een geloofwaardig verhaal

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789077881996
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Klanten, medewerkers en andere belanghebbenden nemen geen genoegen meer met goedkope reclameslogans. Wat u als bedrijf nodig hebt, zijn geloofwaardige verhalen die zo inspirerend, aansprekend en herkenbaar zijn dat mensen zich er mee willen identificeren.
Marketingdeskundige en copywriter Peter van der Wijk ('Al 't goeie komt van Melkunie-koeien') beschrijft op een prikkelende manier hoe u als bedrijf goede verhalen kunt ontdekken en communiceren.

Een uniek managementboek voor managers, ondernemers, marketeers en reclamemakers over de kracht van verhalen, boordevol verhalen van onder andere LEGO, Apple, Nike, IKEA en de Rabobank.

De serie Marketing & sales update informeert managers, ondernemers en professionals snel en accuraat over actuele marketingconcepten. De boeken zijn helder en toegankelijk geschreven, met veel cases en een eigentijdse en luxe vormgeving.

Specificaties

ISBN13:9789077881996
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:80
Druk:1
Verschijningsdatum:17-2-2011
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Corporate storytelling
Nico Vreeswijk | 17 augustus 2009
'Succesvolle bedrijven en merken zijn meestal degenen met een verhaal dat onlosmakelijk aan het bedrijf en het merk kleeft en intern en extern consequent wordt uitgedragen.' Het succesvolle bedrijf werkt met een heldere corporate story. Peter van der Wijk beschrijft in 'Corporate storytelling' met pakkende voorbeelden hoe de communicatie met medewerkers of klanten optimaal werkt door gebruik te maken van goede en authentieke verhalen. Geen hype of eendagsvlieg, het is een continu proces van verhalen vertellen en bijstellen. Daar heb je een lange adem voor nodig.
Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
12 stemmen
8
2
1
1
0

Over Peter van der Wijk

Peter van Wijk is marketingdeskundige en copywriter.

Andere boeken door Peter van der Wijk

Inhoudsopgave

1 De onmisbaarheid van het corporate verhaal

Dossier gesloten
David tegen Goliath
Het ideaalverhaalmodel
Verhalen vertellen als communicatiemiddel
Op zoek naar verhalen
Wat is jouw verhaal?

2 De gedeelde droom

Het verhaal waar iedereen zich in herkent
Beginnen van binnenuit
Kans op verwarring

3 Op zoek naar het kernverhaal

Managers komen en gaan
De elementen van een verhaal
De boodschap
Het conflict
De spelers
De plot
Formuleer je eigen boodschap, spelers, conflict en plot

4 De rijke bronnen voor een goed verhaal

Verzinnen: schrappen dat woord
Personeelsverhalen
CEO-verhalen
Oerknalverhalen
Mijlpaalverhalen
Productverhalen
Klantenverhalen

5 Storytelling als effectief managementinstrument

Top-down toespraken
Anders verteld is beter begrepen
Structureel verhalen zoeken en vinden
Verzamelen, verspreiden, verzamelen, verspreiden

6 Corporate storytelling in communicatie en de media

Het ware verhaal
Romances bij Starbucks
Media willen smullen
'Zit er een verhaal in?'

7 Wordt vervolgd

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Corporate storytelling