
Lees verder
Sander Videler (1976) is Senior Consultant bij Van Zandbeek communicatie & creatie in Eindhoven.
Meer over de auteursIn 'De essentie van communicatie' wordt een filosofie en methodiek beschreven voor de ontwikkeling van succesvolle communicatie. In de visie van de auteurs is succesvolle communicatie het resultaat van authenticiteit. Alleen merken en organisaties die via communicatie de eigen essentie weten uit te drukken, zijn in staat om doelgroepen wezenlijk aan te spreken en zo een duurzame relatie te creëren. Dit - een duurzame relatie - is het doel van merkcommunicatie.
De methodiek die in dit boek beschreven wordt, maakt gebruik van principes uit diverse disciplines, waaronder marketing, communicatie, antropologie en psychologie. Centraal staan de inzichten uit de Jungiaanse psychologie, die ervan uitgaat dat ieder mens - en dus ook iedere 'consumens' - streeft naar betekenisgeving. Consumenten doen dit door in merken hun eigen betekenis te spiegelen.
Dit boek biedt iedere professional werkzaam op het gebied van communicatie en marketing een theoretisch, maar tegelijkertijd ook praktisch raamwerk, waarbinnen maximaal effectieve communicatiestrategieën en creatieve concepten ontwikkeld kunnen worden.