Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

De essentie van communicatie

Over het succes van authenticiteit

Ingenaaid Nederlands 2010 1e druk 9789079812066
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

In 'De essentie van communicatie' wordt een filosofie en methodiek beschreven voor de ontwikkeling van succesvolle communicatie. In de visie van de auteurs is succesvolle communicatie het resultaat van authenticiteit. Alleen merken en organisaties die via communicatie de eigen essentie weten uit te drukken, zijn in staat om doelgroepen wezenlijk aan te spreken en zo een duurzame relatie te creëren. Dit - een duurzame relatie - is het doel van merkcommunicatie.

De methodiek die in dit boek beschreven wordt, maakt gebruik van principes uit diverse disciplines, waaronder marketing, communicatie, antropologie en psychologie. Centraal staan de inzichten uit de Jungiaanse psychologie, die ervan uitgaat dat ieder mens - en dus ook iedere 'consumens' - streeft naar betekenisgeving. Consumenten doen dit door in merken hun eigen betekenis te spiegelen.

Dit boek biedt iedere professional werkzaam op het gebied van communicatie en marketing een theoretisch, maar tegelijkertijd ook praktisch raamwerk, waarbinnen maximaal effectieve communicatiestrategieën en creatieve concepten ontwikkeld kunnen worden.

Specificaties

ISBN13:9789079812066
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:114
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Worden wie je bent
Pierre de Winter | 18 augustus 2010
In het boek De essentie van communicatie propageren Sander Videler, Jos Feijen en Tanja Notenboom de kracht van authenticiteit als het gaat om merkcommunicatie. Over archetypes, marktpositionering en duurzame relaties.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Sander Videler

Sander Videler (1976) is Senior Consultant bij Van Zandbeek communicatie & creatie in Eindhoven. Hij houdt zich voornamelijk bezig met strategieontwikkeling: merk- en communicatiestrategieën, positioneringvraagstukken en het verder invulling geven aan RootZ, de bureaumethodiek van de Zandbeek Communication Group. Sanders expertise bevindt zich op het gebied van psychologie, en dan met name de dieptepsychologie van Carl Gustav Jung. Deze inzichten vertaalt Sander door in zijn werk. Zo is de archetypeleer van Jung verwerkt in Rootz. Sander schrijft in zijn vrije tijd over de raakvlakken tussen psychologie en spiritualiteit. Zijn eerste boek heet “Het wezen van de mens”.

Andere boeken door Sander Videler

Over Jos Feijen

Jos Feijen (1963) is Strategic Director van Van Zandbeek Eindhoven.

Andere boeken door Jos Feijen

Over Tanja Notenboom

Tanja Notenboom (1969) is werkzaam als Senior Consultant binnen de afdeling strategie van Van Zandbeek communicatie & creatie in Eindhoven. Na haar studies Journalistiek en Communicatiewetenschappen, is Tanja haar carrière begonnen bij een gerenommeerd onderzoeksbureau. Inmiddels werkt zij al meer dan tien jaar bij de Zandbeek Communication Group, waarbinnen zij veelvuldig werkt met RootZ, de bureaumethodiek van het bedrijf. Naast positioneringvraagstukken en merkstrategieën, houdt Tanja zich ook specifiek bezig met alles wat te maken heeft met (communicatie- en marketing)onderzoek en trends.

Andere boeken door Tanja Notenboom

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Reclame: de kunst van het spiegelen
2. RootZ: de essentie van communicatie
3. Werking van archetypen
4. Niveaus van onderscheid
5. Keuzes maken

Bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De essentie van communicatie