Franchise soft of hard
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789080726970Samenvatting
In franchiseland wordt voortdurend gesproken over soft en hard franchise en wat de voor- en nadelen daarvan zijn. Teneinde meer duidelijkheid over dit vraagstuk te verkrijgen heeft de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) besloten een boek uit te geven over soft en hard franchise.
In de opzet van dit boek wordt allereerst een opsomming gegeven van de diverse vormen waarin ondernemers kunnen samenwerking. Vervolgens wordt de uitslag besproken van de door de NFV in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen in dit verband uitgezette enquête. Een viertal praktijkcases (Wave, Fortune hot drinks, Hypotheek Visie Centrale en Bakker Bart) geven aan hoe de betreffende formules tegen het begrippenpaar soft en hard franchise aankijken. Daarnaast zijn er bijdragen van de Erasmus Universiteit Rotterdam, de Rijks Universiteit Groningen en deskundigen uit de praktijk, drs. Jan Bezemer, zelfstandig consultant en drs. Adriaan de Man van EFC.
Na lezing van dit boek heeft u hopelijk een beter inhoudelijk beeld over soft en hard franchise, welke elementen daarin een rol spelen en hoe door deze en gene daar tegen wordt aangekeken.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1 Diverse vormen van samenwerking
2 De hardheid van Nederlandse franchiseformules
3 Wat is wijsheid met betrekking tot hardheid.?
4 Hard versus soft franchising
5 Hoe en wat van franchising en intensieve samenwerking (soft franchising)
6 Baas in andermans zaak
7 Praktijkcases, interviews Wave, Fortune hot drinks en Hypotheek Visie Centrale
8 Het broodje kaas verhaal
9 Juridische aspecten
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan