


Vanuit een achtergrond als bedrijfskundig strateeg heeft Marc zo’n 20 jaar geleden De Organic ScoreCard ontwikkeld. Een gewaarzijn meetinstrument dat ongekende inzichten bleek te geven in het ‘hoe' en ‘waarom’ van menselijk gedrag en in het ‘hoe nu verder’ voor mensen met carrière- en levensvragen.
Meer over Marc GrondDe organisatie burnout
Strategie van het nu
Ingenaaid Nederlands 2005 1e druk 9789080930018Samenvatting
Organisaties en culturen veranderen. De maakbaarheid verdwijnt. Het automatische succes van systemen van boven af opgelegd maakt plaats voor schipperen en continue bijstellingen. De strategische horizon komt voor organisaties voor hun voeten te liggen. Belangrijke omgevingsfactoren veranderen exponentieel: globalisering, technologie en individualisering. Het antwoord blijven de meeste organisaties schuldig, verankerd als ze zijn in besturingspatronen, belangensystemen en systeembelangen.
'De organisatie burn-out' gaat over het einde van de huidige systeemtheorieën en biedt een opening naar een andere manier van kijken naar mensen en organisaties. Het laat de principiële beperkingen zien van onze maatschappelijke en organisatorische paradigma's. Maar ook een blik in een nieuw en verruimend organisatiebeeld, of zoals Marc Grond het noemt, 'organiseerbeeld'. Dat maakt het noodzakelijk te lezen met een open geest. Te glimlachen over de eigen weerstand als de paradigmagrenzen overschreden worden.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Organisaties als levende systemen
2. De inside out-benadering
3. De drie fasen van ondernemen in het postindustriële tijdperk
4. Bewustzijn
5. Organic System Development
6. Organic ScoreCard
7. Over nadenken en voordenken
Bijlagen
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan