Lees verder
Ruimte door beelden
Werken met visuals > voor adviseurs, trainers en coaches
Paperback Nederlands 2006 9789081112512Samenvatting
Beelden zijn een ijzersterk middel voor reflectie en communicatie. Eén beeld zegt meer dan duizend woorden. Toch maken adviseurs, trainers en coaches voornamelijk gebruik van verbale werkvormen. Door beelden toe te voegen worden werkvormen veel krachtiger. Werken met visuals (foto's en andere tweedimensionale beelden) is verfrissend en inspirerend. Het heeft een zeker verrassingseffect en brengt nieuw elan in een proces. Het is een zeer efficiënte en effectieve manier om snel tot resultaten te komen.
De toepassingsmogelijkheden van visuals zijn oneindig. Bijvoorbeeld: visieontwikkeling, innovatie, communicatie en samenwerking, patronen doorbreken, creativiteit, diversiteit benutten, kennismaking, evaluatie, coaching, leiderschap en persoonlijke ontwikkeling. Met als effecten: doelgerichtheid energie en tempo, openheid, bewustwording en diepgang.
Dit boek is bedoeld voor adviseurs, trainers en coaches die het beste willen halen uit hun cliënten, teams of groepen. Op basis van praktijkervaringen hebben de auteurs het Visualmodel ontwikkeld en dit uitgewerkt tot praktische methodiek. Dit boek biedt een handleiding voor het werken met visuals, veel praktijkvoorbeelden, tips voor het samenstellen van een eigen set visuals en ruim dertig concrete werkvormen. Kortom, een aanrader voor iedere adviseur, trainer of coach die mensen in beweging wil krijgen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1.1 Werken met visuals
1.2 Het effect van visuals
2 De werking van visuals
2.1 Hersenhelften
2.2 Visualmodel
2.3 Accenten in het proces
2.4 Diversiteitsmodel
2.5 Andere benaderingen
3 De visuals
3.1 Goede visuals
3.2 Wat doen foto's
4 De toepassing
4.1 Wanneer en hoe?
4.3 Mogelijke toepassingen
5 De methodiek
5.1 Vijf stappen
5.2 Rol van de begeleider
6 Werkvormen
Diverse werkvormen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan