Lees verder
Fred Heemstra is sterk in het herkennen en analyseren van problemen, in het scheiden en onderscheiden van problemen en symptomen.
Meer over de auteursIk wil resultaat!
Resultaatmanagement voor en door projectmanagers
Gebonden Nederlands 2016 1e druk 9789081234078Samenvatting
Resultaten behalen. Wie wil dat niet? Projectmanagers worden ingezet om projecten in goede banen te leiden. Wel zo logisch. KWD gaat een stap verder. Wij managen op resultaten. Dat noemen we Resultaatmanagement. In dit boek brengen we de ‘harde’ instrumenten uit de projectmanagementwereld en de soft skills uit de gedragswereld bij elkaar. Een projectmanager die deze combinatie beheerst en in onderlinge samenhang toepast, bereikt optimale resultaten.
Wij beschrijven een framework waarin we de harde en soft skills integreren rondom vier kerncompetenties: een scherp beoordelingsvermogen, sturing op beeldvorming, realisatievermogen én de capaciteit om mensen te verbinden.
Met resultaatmanagement wordt gestuurd op rendement voor de organisatie, het project en het individu. Dat maakt Resultaatmanagement bijzonder effectief. In dit boek geven wij concrete tips en adviezen hoe je resultaatmanagement vorm geeft en toepast. Ook verwijzen we naar een aantal testen in de KWD PM App.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Fred Heemstra
Over Arjan Jonker
Over Gerard Meijer
Over Luuk Ketel
Inhoudsopgave
2. Resultaatmanagement
3. Sturen op resultaten: wat heb je daarvoor nodig?
4. Sturen op resultaten: hoe doe je dat?
5. De resultaatgerichte opdrachtgever en projectmanager
6. Wat levert het op?
Bijlage 1: Literatuurlijst
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan