

Lex van der Wielen (1957, Amsterdam) was werkzaam in het onderwijs en in de financiële wereld. De laatste twintig jaar van zijn werkzame leven heeft hij deze twee werkgebieden gecombineerd en had hij een onderwijsinstelling die gespecialiseerd was in vakinhoudelijke opleidingen voor bankmedewerkers. Hij is auteur van een groot aantal vakboeken.
Meer over de auteursALM and Risk - from the financial markets' perspective
Driving business improvement in the heart of financial institutions
Gebonden Engels 2013 1e druk 9789081635196Samenvatting
De belangrijkste functies van banken zijn geldcreatie en het uitvoeren van betalingsopdrachten van cliënten. Maar naast deze nutsfuncties hebben banken ook andere activiteiten. Ze creëren bijvoorbeeld een markt voor financiële instrumenten en handelen ook voor eigen rekening. Met al die activiteiten staan banken bloot aan risico. Renterisico, marktrisico, kredietrisico en operationele risico's. 'ALM and Risk - from the financial markets' perspective' biedt een overzicht van deze risico's en beschrijft een structuur voor risicomanagement.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
2. Organization and Execution of Risk Management with Banks
3. Overview of the Basel Accords
4. Valuation of Linear Financial Instruments
5. Valuation of options
6. Market Risk for Single Trading Positions
7. Consolidated Market Risk
8. Interest Rate Risk
9. Liquidity Risk
10. Settlement Risk and Counterparty Credit Risk
11. Credit Risk – Risk Mitigating Measures
12. Consolidated Credit Risk
13. Operational Risk Management
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan