Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Organisatiekunde @Hearts @Minds #Transreality - Achieving better outcomes by playing reality in a Natural Meta Game
@Hearts @Minds #Transreality - Achieving better outcomes by playing reality in a Natural Meta Game
Harry van Boven

Harry van Boven (1961) studeerde rechtsgeleerdheid aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, Master of Business Administration aan de Business School Nederland en Master of Crisis and Disaster Management aan het Instituut Fysieke Veiligheid.

Meer over de auteurs
Harry van Boven, Ed Fennema

@Hearts @Minds #Transreality - Achieving better outcomes by playing reality in a Natural Meta Game

Paperback Engels 2014 1e druk 9789082199901
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Veel leiders krijgen de komende jaren te maken met het gegeven dat persoonlijke en mobiele technologie ervoor zorgt dat het aantal realiteiten en contexten waarin mensen verblijven, exponentieel toeneemt. Dit fenomeen heet Transrealiteit en is iets alledaags aan het worden: de keuze van mensen om zowel in fysieke als in meerdere virtuele omgevingen hun tijd door te brengen.

Inmiddels is er al bijna een compleet nieuwe realiteitslaag aan ons belevingsspectrum toegevoegd. Een overlappende werkelijkheid die we ook steeds gemakkelijker kunnen combineren met ons fysieke en sociale bestaan. Daarmee worden individuen ten opzichte van elkaar steeds unieker en maken ze in toenemende mate actief deel uit van processen die zich tussen organisaties en haar omgeving afspelen. Het traditionele top-down marktdenken, in breed gedefinieerde doelgroepen, komt door Transrealiteit langzamerhand tot stilstand. Hiervoor in de plaats komt het denken en werken in ‘loops’ tussen top en bottom.

Hoe kunnen organisaties in die mix van nieuwe contexten hun klanten, medewerkers en andere stakeholders duurzaam aan zich binden? Dat is mogelijk door als organisatie een plek in dat groeiend aantal realiteiten te verwerven en hen daar een ‘betere werkelijkheid’ te bieden, die we ook steeds meer in role playing games tegenkomen. Een haast ultieme situatie waarin een organisatie als een virtuele en ‘speelbare’ versie beschikbaar komt. Een werkelijkheid waar mensen graag verblijven en die mensen daaraan langdurig en intens verbindt. Dit wordt Natuurlijke Gamificatie genoemd, waarin virtuele spelers, context, strategieën, acties en hulpbronnen in real time zijn afgeleid van - en verbonden zijn met - hun overeenkomstige entiteiten in de fysieke wereld.

Dit boek laat de krachtige effecten en opbrengsten daarvan zien, niet alleen als conceptueel model, maar ook concreet toepasbaar. Wat zou het voor een organisatie betekenen om zich op zo'n manier naar 'the next level' te transformeren? Dit boek laat de krachtige technieken daarachter zien: van beeldscherm, via brein, naar gedrag. Organisaties die dit tijdig door hebben raken by nature beter op de toekomst van het werken in meerdere realiteiten voorbereid - niet in de laatste plaats omdat ze die toekomst met natuurlijke gamificatie, in allerlei denkbare en ondenkbare scenario’s, kunnen voorspelen.

“Organisaties vertonen nogal wat kenmerken van spel en zelfs al kent een werkveld weinig affiniteit met interactieve computer technologie, dan is het bijvoorbeeld nog steeds heel nuttig als managers, beleidmakers, medewerkers, cliënten en klanten gezamenlijk dat eigen werkveld als spel ontwerpen. Als men dat ook nog transformeert naar een virtuele vorm die over een langere periode, grootschalig en mobiel kan worden gespeeld, zal een organisatie of systeem resultaat kunnen boeken op thema’s als alignment, consensus, transparantie, betrokkenheid, innovatievermogen, marktaandeel en klantbinding”, aldus Ed Fennema, die voor dit boek 63 kenmerken destilleerde die zowel in computer games als in organisaties voorkomen.

Specificaties

ISBN13:9789082199901
Trefwoorden:organisatie, marketing, strategie, internet, games, realiteit, gaming, gamificatie, digitaal, gamemechanics, gamification, virtueel
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:293
Uitgever:Transreality.com
Druk:1
Verschijningsdatum:30-4-2014
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Over Harry van Boven

Harry van Boven (1961) studeerde rechtsgeleerdheid aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, Master of Business Administration aan de Business School Nederland en Master of Crisis and Disaster Management aan het Instituut Fysieke Veiligheid. Hij maakte carrière als directeur van diverse organisaties en is daarnaast actief als landelijk operationeel crisismanager.

Andere boeken door Harry van Boven

Bekijk alle boeken

Over Ed Fennema

Ed Fennema studeerde en doceerde commerciële economie in Rotterdam en werkte jarenlang als business developer in Europa. Tussen 2001 en 2014 ontwikkelde hij zich tot pionier, internationaal spreker en ondernemer in computer based learning, e-learning, serious gaming en transreality gaming.

Andere boeken door Ed Fennema

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Prologue

1. Transreality
1.1 Digital society
1.2 Connected people
1.3 Virtual contexts

2. Humans in a virtual world
2.1 About games
2.2 Humans at play
2.3 Humans and gaming
2.4 Human brains

3. Game mechanics
3.1 Building blocks
3.2 Effective triggers
3.3 Alternatives and perspective

4. Natural Gamification
4.1 Gamification
4.2 Natural Meta Gaming
4.3 Putting it into practice

5. Examples
5.1 Natural Meta Game type I: Collective effort
5.2 Natural Meta Game type II: Mutual understanding

6. Playing the future

Appendix I: Definitions
Appendix II: Self-assessment
Appendix III: Setting up Natural Gamification

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Lean Six Sigma van A tot Z
    Bas Kooijman
    Lean Six Sigma van A tot Z
    € 24,50
  • Verdraaide organisaties
    Wouter Hart
    Verdraaide organisaties
    € 37,90
  • Succesvol Lean
    John Maes
    Succesvol Lean
    € 39,95
  • Good to Great (Nederlandstalig)
    Jim Collins
    Good to Great (Nederlandstalig)
    € 25,00
  • Eenzaam aan de top
    Marilieke Engbers
    Eenzaam aan de top
    € 29,99
  • Business Analysis
    Debra Paul
    Business Analysis
    € 65,75

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        @Hearts @Minds #Transreality - Achieving better outcomes by playing reality in a Natural Meta Game

        @Hearts @Minds #Transreality - Achieving better outcomes by playing reality in a Natural Meta Game
        Harry van Boven , Ed Fennema
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        @Hearts @Minds #Transreality - Achieving better outcomes by playing reality in a Natural Meta Game

        Verwijder uw beoordeling