Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

This is Lean

Resolving the Efficiency Paradox

Paperback Engels 2012 9789198039306
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen

Samenvatting

Long waits, dissatisfied customers, inefficient processes, overworked staff and quality problems are examples of real challenges facing Swedish companies and organizations today. This is Lean argues that the root cause of the problems is sub-optimised operations. The authors Pär Åhlström and Niklas Modig present the idea of the efficiency paradox, which suggests that we have a false view of efficiency.

In sub-optimised operations we focus on the efficiency of the various parts instead of seeing the big picture. This leads to what we often refer to as tunnel vision, and which the book describes as the efficiency paradox. When companies and organizations become more streamlined, we feel that we are efficient, even though we are in fact extremely inefficient. It creates what the book describes as “effective islands”, and many of the problems that companies and organizations experience is created between these islands. If we do not see the big picture we do not understand what real efficiency is.

This is lean presents a new form of efficiency: flow efficiency. Instead of focusing on individual business functions, the focus is on the flow efficiency of customer needs. Seeing the big picture means that many problems can be avoided and eliminated. Customer experience is improved by shortening queues, freeing up capacity, creating more efficient processes and improving quality. There are huge gains to be realized by looking at efficiency in a new way.

This is lean is now translated into English, Norwegian and Danish and has since its launch in October 2011, sold over 50,000 copies (including the first edition of What is Lean?).

Specificaties

ISBN13:9789198039306
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:172
Verschijningsdatum:25-11-2012
Hoofdrubriek:Projectmanagement
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Niklas Modig

Niklas Modig doet onderzoek aan de Stockholm School of Economics sinds 2004, en was bezoekend onderzoeker aan de Universiteit van Tokyo tussen 2006 en 2008. Vloeiend Japans sprekend kreeg Niklas de mogelijkheid om duizenden uren binnen Toyota’s service-organisatie door te brengen in een poging om te begrijpen hoe hun filosofie kan worden toegepast in een niet-productie context. Niklas heeft een leidende positie ingenomen als inspirerende spreker binnen het vakgebied van lean service en lean management.

Andere boeken door Niklas Modig

Over Pär Ahlström

Pär Ahlström bezet de Torsten en Ragnar Söderberg leerstoel in Business Administration aan de Stockholm School of Economics. Daarvoor bekleedde hij functies aan de Chalmers University of Technology en de London Business School. Met twintig jaar ervaring in het onderzoek naar Lean is hij één van de pioniers op dit gebied. Hij heeft frequent gepubliceerd over Lean in productie, product ontwikkeling en, zeer recent, in dienstverlening. Zijn onderzoeken worden breed geciteerd.

Andere boeken door Pär Ahlström

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        This is Lean