Lees verder
Ed Catmull studeerde natuurkunde en computerwetenschappen. Hij is de medeoprichter van Pixar Animation Studios (samen met Steve Jobs en John Lasseter) en directeur van Pixar Animation en Disney Animation.
Meer over Ed CatmullCreativity, Inc.
Hoe creëer je een cultuur waarin creativiteit ontstaat en floreert
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789400501201Samenvatting
'Creativity, Inc.' is een boek voor managers die hun werknemers willen leiden naar excellentie, een handleiding voor iedereen die streeft naar originaliteit, en de allereerste, all-access reis naar het hart van Pixar Animation Studios. Het neemt je mee naar de story meetings, de postmortems en de Braintrust-sessies en laat zien hoe je een cultuur bouwt waar creativiteit ontstaat en floreert.
Pixar domineert al bijna 20 jaar de animatiewereld. Films als de Toy Story-trilogie, Monsters, Inc., Finding Nemo, The Incredibles, Up en WALL-E hebben box-office records gevestigd en wonnen samen 27 Academy Awards. Het plezier in het vertellen van verhalen, de inventieve plots en de emotionele authenticiteit laten zien wat creativiteit werkelijk is.
In dit boek onthult Catmull de ideeën en technieken achter het succes en de winstgevendheid. Bij Pixar is een unieke omgeving gecreëerd met processen die creativiteit beschermen en die ingaan tegen conventies.
"Iedereen die geïnteresseerd is in het management van innovatie - of gewoon goed management - moet dit boek lezen." - Chip Heath, coauteur van 'De plakfactor' en 'Beslist'
"Dit boek zou verplichte kost moeten zijn voor iedere manager." - Charles Duhigg, auteur van 'Macht der gewoonte'
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Ed Catmull
Inhoudsopgave
Deel 1: Het begin
1. Gefascineerd
2. De geboorte van Pixar
3. Een duidelijk doel
4. Waar staat Pixar eigenlijk voor?
Deel 2: Het nieuwe beschermen
5. Eerlijk en openhartig
6. Angst en mislukking
7. Het hongerige Beest en de lelijke Baby
8. Verandering en toeval
9. Het verborgene
Deel 3: Bouwen en onderhouden
10. Het verbreden van onze blik
11. De onvoltooide toekomst
Deel 4: Meten wat we weten
12. Een nieuwe uitdaging
13. Notes Day
Nawoord: Steve zoals ik hem kende
Waar te beginnen?
Dankwoord
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan