Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 24% korting

De vier - Het verborgen DNA van Amazon, Facebook, Google en Apple

Paperback Nederlands 2018 9789400508552
Verkooppositie 6723
Laatste exemplaar! Op=Op!
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
25,99
19,95
VOORDEEL - 24% korting

Samenvatting

Amazon, Apple, Facebook, en Google zijn vier van de invloedrijkste bedrijven ter wereld. Bijna iedereen denkt te weten hoe ze dat geworden zijn. Bijna iedereen heeft het fout.

Over De vier is de laatste twintig jaar ongelooflijk veel geschreven. Niemand beschrijft hun macht en fenomenale succes zo inzichtelijk als Scott Galloway.

Hij gaat op zoek naar antwoorden op een aantal fundamentele vragen:
-Hoe is het De vier gelukt ons leven zo te infiltreren dat ze bijna onmogelijk te vermijden (of te boycotten) zijn?
-Waarom vergeeft de beurs ze zondes die andere bedrijven zouden verwoesten?
-Is er, in hun race om als eerste het bedrijf te worden dat een biljoen dollar waard is, nog iemand die de strijd met ze kan aangaan?

Op zijn eigen unieke manier, die hem ook een van de meest gevierde business-professoren heeft gemaakt, deconstrueert hij de strategieën van De vier die schuilgaan onder het glanzende oppervlak. Hij laat zien hoe zij – met een niet te evenaren snelheid en bereik – onze fundamentele emotionele behoeftes manipuleren die ons al sinds de oertijd drijven. En hij onthult hoe je deze inzichten kunnen toepassen voor de groei van je eigen bedrijf of carrière.

Of je nu de concurrentie met ze wilt aangaan, zaken met ze wilt doen of gewoon in de wereld wilt leven die zij domineren, je moet De vier begrijpen.

Specificaties

ISBN13:9789400508552
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Uitgever:AW Bruna
Druk:1
Verschijningsdatum:20-2-2018

Expertrecensies (2)

De Vier - 'Een vurig betoog'
Ger van den Buijs | 27 juni 2018
De titel De Vier klinkt als een spannende roman en Galloway heeft inderdaad een lekkere schrijfstijl. De subtitel is behoorlijk pretentieus, maar wordt naar mijn smaak in ieder geval deels waargemaakt. Daar waar de meeste schrijvers zich richten op het effectief werken op de platformen, kijkt Galloway verder.Lees verder
De Vier - 'Misschien wel verplichte kost'
Rudy Kor | 13 april 2018
De Vier is een opmerkelijk boek over de manier waarop Facebook, Google, Amazon en Apple elk op een eigen wijze een merk hebben gebouwd en hoe ze hun eigen markten domineren. Voor die managers en bedrijfskundigen die zich bezighouden met de positionering van hun merk is het is het boek dat veel praktische inzichten bevat.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

nieuws
Microsoft: langzaam weer een sexy techniekbedrijf
Bertrand Weegenaar 1 maart 2018 In de jaren ’80 en ’90 behoorde Microsoft tot de elite techniekbedrijven op aarde. Met IBM, HP, Intel en dergelijke was dit wel de top om mee en voor te werken. De laatste tien jaar is dat wat in het slop geraakt. Microsoft werd legendarisch om het missen van grote ontwikkeling. Bill Gates memo in 1995 ‘The Internet Tidal wave’ om alles op Internet te zetten, is beroemd. Recente investeringen in mobiel (Nokia) liepen niet succesvol af. Het sociale media domein is via de aankoop van LinkedIn gestart.
interview
Scott Galloway: ‘De oorlog tegen Big Tech begint in Europa’
Jeroen Ansink 29 januari 2018 De marktconcentratie van Facebook, Google, Amazon en Apple begint zorgwekkende proporties aan te nemen, zegt NYU-professor en serie-ondernemer Scott Galloway in zijn boek De vier. Elk bedrijf streeft naar de magische beurswaarde van een biljoen dollar, met alle maatschappelijke ontwrichtingen vandien. ‘De verantwoordelijkheid voor onze nationale veiligheid hoort bij onze mariniers te liggen, níet bij Mark Zuckerberg.’
nieuws
De datarevolutie
Pierre Pieterse 22 januari 2018 Gisteren (21 januari) mocht Viktor Mayer-Schonberger acte de présence geven in Buitenhof. Om Nederland te waarschuwen wat er onvermijdelijk aankomt: een heuse datarevolutie!
Alle interviews en artikelen (4)

Over Scott Galloway

Scott Galloway is professor aan de Stern School of Business van New York University en geeft colleges over merkstrategie en digitale marketing aan tweedejaars mba-studenten. Hij is een serial entrepreneur die negen bedrijven heeft opgericht, waaronder L2, Red Envelope en Prophet.

Andere boeken door Scott Galloway

Inhoudsopgave

1. De vier
Om welke bedrijven gaat het en wat is de reden om over ze te schrijven?
2. Amazon
Hoe Amazon het meest ontwrichtende bedrijf werd in de grootste economie
3. Apple
Tech wordt chic
4. Facebook
Liefde is de sleutel tot duurzaamheid - en fantastische marketing
5. Google
De moderne god
6. Lieg tegen me
De vier en vreemde praktijken
7. Zakendoen en het lichaam
Alle bedrijven spreken een van de vitale organen aan
8. Het T-algoritme
Wat je nodig hebt voor een biljoenenomzet
9. De vijfde ruiter?
Wie volgt?
10. De vier en jij
Volg je talent, niet je hart
11. Na de ruiters
Wat brengt de toekomst ons?

Dankwoord
Verantwoording bij afbeeldingen
Noten
Register

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De vier - Het verborgen DNA van Amazon, Facebook, Google en Apple