Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The Network Always Wins

Hoe overleven in een onzeker tijdperk

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 9789401427807
Niet meer leverbaar.
21,99

Samenvatting

We bouwen nog altijd organisaties als honderd jaar geleden. Bedrijven zijn te gestructureerd, te bureaucratisch en daardoor gewoon te traag.

Zo is er het voorbeeld van de Amerikaanse generaal McChrystal, die naar Afghanistan trok met een typische command-and-controlstructuur en die daar van de ene in de andere teleurstelling belandde.
Tot hij besefte dat de vijand zich als een netwerk gedroeg en dat hij zijn eigen organisatie ook moest ombouwen naar een netwerk om snel genoeg te kunnen zijn.

Bedrijven moeten zich op een gelijkaardige manier heruitvinden. Ze moeten de kracht van het netwerk leren gebruiken om sneller, wendbaarder en efficiënter te worden. Én om relevanter te worden voor de volgende generatie.

Die generatie, dat zijn geen digital natives maar network natives. Zij hebben geleerd om in een netwerk te overleven. Zij hebben geleerd dat ze belangrijker worden naarmate ze meer informatie in het netwerk delen. Hoe kun je als bedrijf zelf de kracht van het netwerk benutten?

Specificaties

ISBN13:9789401427807
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:228
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:15-9-2015
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Expertrecensies (2)

The Network Always Wins - Hoe overleven in een onzeker tijdperk
Nico Jong | 20 april 2016
De omgeving versnelt en veel organisaties hebben moeite om dat tempo bij te houden. Consumenten zijn geen passief doelpubliek meer, maar communiceren zelf actief. Markten worden informatienetwerken. Organisaties moeten zich ingrijpend aanpassen om niet achter te blijven.Lees verder
The network always wins (in een VUCA-wereld)
Justin van Lopik | 27 oktober 2015
We leven in een netwerksamenleving. Alles en iedereen is met elkaar verbonden. In zo’n omgeving voldoen traditionele bedrijfsmodellen niet meer. Om te kunnen overleven moeten organisaties sneller en wendbaarder worden. De oplossing die Peter Hinssen aandraagt in zijn boek The Network Always Wins klinkt eenvoudig: als de wereld om je heen verandert in een netwerk, zul je zelf ook in een netwerk moeten veranderen.Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Sjakie in de Valley
Bertrand Weegenaar 12 november 2015 Sjakie in de Chocoladefabriek. Zo voelden de auteurs van The Spirit of the Valley zich. Ondernemende Sjakies in de bedrijfsfabriek die Silicon Valley heet. In 2014 maakten onder andere Peter Hinssen, Harry Demy en Steven Van Belleghem een studiereis naar het start-up walhalla en bezochten oudgedienden als Google en Yahoo, maar ook opkomende machten als SpaceX, Quid en Coursera.
nieuws
Marketing Literatuurprijs 2015
Pierre Pieterse 29 oktober 2015 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft 21 oktober de nominaties voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur bekend gemaakt. Uit meer dan vijftig marketingboeken zijn elf boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2015.

Over Peter Hinssen

Peter Hinssen is serieondernemer, adviseur, keynotespeaker en auteur. Hij is een veelgevraagd opiniemaker met een toonaangevende visie op innovatie, leiderschap en de impact van het digitale op de samenleving en het bedrijfsleven. Hij is docent bij verschillende businessopleidingen, onder andere aan de London Business School (VK) en MIT in Boston. Peter heeft nexxworks opgericht met als doel organisaties te helpen om fluïde te worden, te innoveren en succesvol te zijn in de 'Day After Tomorrow'.

Andere boeken door Peter Hinssen

Inhoudsopgave

DANKWOORD
VOORWOORD
WAT JE MOET WETEN VOOR WE BEGINNEN

1. HET TIJDPERK VAN ONZEKERHEID
2. SNELHEID EN WAAROM DE RELATIVITEITSTHEORIE ZO BELANGRIJK IS
3. RECHTLIJNIGHEID IS DOOD
- HOE DE MEDIA DE NETWERKEN ONTDEKTEN

4. INFORMATIE WORDT EEN STROOM
- ONDERWIJS IN HET TIJDPERK VAN NETWERKEN
5. ALS MARKTEN GEEN MARKTEN MEER ZIJN
- HET TIJDPERK VAN HET GEZONDHEIDSNETWERK

6. ALS BEDRIJVEN INNOVATIENETWERKEN WORDEN
7. CREËREN EN VERNIETIGEN
8. STRATEGIE VOOR HET TIJDPERK VAN NETWERKEN

EPILOOG
EINDNOTEN
BRONNEN
OVER DE AUTEUR

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Network Always Wins