Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Organisatiekunde Businessmodellen in de culturele sector
Businessmodellen in de culturele sector
Businessmodellen in de culturele sector
Annick Schramme Annick Schramme is hoogleraar en coördinator van de master Cultuurmanagement en het Competence Centre Management, Culture & Policy aan de Universiteit Antwerpen. Meer over de auteurs
Lees het volledige artikel
Annick Schramme, Barbara Delft

Businessmodellen in de culturele sector

Hype, noodzaak of schrikbeeld?

Paperback Nederlands 2019 9789401462983
1 beoordeling
Verkooppositie 1842
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
19,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

- HOE MAAK JE JE CULTURELE ORGANISATIE KLAAR VOOR DE TOEKOMST?
- HEBBEN WE GENOEG AAN BESTAANDE MODELLEN?
- HOE VERZOEN JE BUSINESSMODELLING MET DE EIGENHEID VAN DE CULTURELE SECTOR?

Globalisering en digitalisering dwingen culturele organisaties om hun traditionele manier van werken te herzien. Als cultuurmanager moet je je publiek meer dan ooit betrekken bij je werving, potentiële partners anders benaderen en je financiële middelen meer differentiëren. Een robuust businessmodel brengt die elementen samen, wordt vaak gezegd. Maar hoe begin je daaraan?

In dit boek geven internationale experts hun kritische visie op de basics en uitdagingen voor businessmodelling in de culturele sector. Vanuit de praktijk delen een aantal Vlaamse en Nederlandse cultuurmanagers hun ervaringen: welke factoren leiden tot succes en welke knelpunten kwamen zij onderweg tegen? Hoe kunnen culturele organisaties, zowel kunstenorganisaties als musea, transformeren naar duurzame creatieve knooppunten?

Doorspekt met verhelderende cases, internationale managementervaring en de blik van experts vormt Businessmodellen in de culturele sector een unieke kritische blik op hoe creativiteit en business elkaar kunnen versterken.

Specificaties

ISBN13:9789401462983
Trefwoorden:kunst, businessmodel, cultuurbeleid, kunstbeleid
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:144
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:1-10-2019
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

Businessmodellen in de culturele sector - 'Noodzaak!'
Sjors van Leeuwen | 9 januari 2020
Globalisering, digitalisering en bezuinigingen dwingen culturele organisaties om hun traditionele manier van werken te herzien. Bittere noodzaak want inkomsten en bestaansrecht staan onder druk. Maar hoe kom je tot een nieuwe succesvolle aanpak? In Businessmodellen in de culturele sector geven experts hun visie op het ontwikkelen van nieuwe businessmodellen in de culturele sector.Lees verder

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Annick Schramme

Annick Schramme is hoogleraar en coördinator van de master Cultuurmanagement en het Competence Centre Management, Culture & Policy aan de Universiteit Antwerpen. Daarnaast is ze Academic Director van het Competence Centre Creative Industries aan de Antwerp Management School. Ze vervult verschillende bestuurs- en adviesfuncties binnen de culturele sector in binnen- en buitenland.

Andere boeken door Annick Schramme

Bekijk alle boeken

Over Barbara Delft

Barbara Delft is assistent voor de master cultuurmanagement aan de Universiteit Antwerpen. Daarnaast is ze medewerker bij het Competence Centre: Management, Culture & Policy.

Andere boeken door Barbara Delft

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Businessmodellen in de culturele sector: hype, noodzaak of schrikbeeld?
Annick Schramme en Barbara Delft

Een cultureel businessmodel in balans
Walter van Andel

Businessmodelling: een manier om te reflecteren over de waarden van je organisatie
Patrycja Kaszynska

Een cultureel businessmodel in tijden van digitale transformatie
Jasper Visser

Valt creativiteit te orkestreren?
Twee cases uit de muzieksector
Arne Herman

De businessmodellen van het TextielMuseum: een voortdurende innovatie
Errol van de Werdt en Karel Heijs

Hoe Bokrijk een ondernemend park en museum werd
Annick Schramme

Publieke waarde, publiek geld.
Hoe Stadkamer haar eigen verantwoordelijkheid neemt
Astrid Vrolijk-de Mooij

Het businessmodel van De Republiek
Bart Geernaert

Kunstencentrum Vooruit en businessmodelling.
What ’s in the name?
Een interview met Franky Devos

SPIN, een zoektocht naar flexibiliteit en veerkracht
Laura Deschepper

Van geld naar waarde.
Tien manieren waarop culturele organisaties tegenwoordig innoveren
José Rodriguez

Over de auteurs
Eindnoten

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Agile zoals het bedoeld is
    Christine Karman
    Agile zoals het bedoeld is
    € 24,50
  • Algoritmes aan de macht
    Hannah Fry
    Algoritmes aan de macht
    € 22,50
  • Systematisch Management Problemen Oplossen
    Hans Heerkens
    Systematisch Management Problemen Oplossen
    € 49,95
  • Procesmanagement in de praktijk
    Hugo Hendriks
    Procesmanagement in de praktijk
    € 62,95
  • ERP en Business Management
    Hans van der Hoeven
    ERP en Business Management
    € 57,95
  • Teamgericht organiseren in het basisonderwijs
    Ben van der Hilst
    Teamgericht organiseren in het basisonderwijs
    € 19,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Businessmodellen in de culturele sector

        Businessmodellen in de culturele sector
        Annick Schramme , Barbara Delft
        /