Authentiek onderhandelen
Over de menselijke kant van onderhandelen: bereik wat je wilt door jezelf te zijn
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2021 9789402315745Samenvatting
Leer authentiek te zijn in onderhandelingen, zodat je beter weet wat je nodig hebt en het zelfvertrouwen krijgt om daar ook om te vragen
We onderhandelen de hele tijd, met iedereen. We doen niet anders. Of het nu om werk, relaties of opvoeding gaat, in Authentiek onderhandelen leert Mori Taheripour ons dat élke onderhandeling persoonlijk is. Daarom helpt ze je eerst jouw voorkeuren te ontdekken en beter te begrijpen. Want als we onzeker zijn, saboteren we elke onderhandeling voordat-ie goed en wel begonnen is.
Wat ze telkens weer ziet in haar werk als universitair docent en in haar eigen leven, is dat de beste onderhandelaars empathisch, nieuwsgierig en aanwezig zijn. De essentie van onderhandelen zit in het gesprek en de menselijke connectie. Want wanneer we écht onszelf kunnen zijn, komen we onbevreesd voor onze belangen op en vinden we creatieve oplossingen waarbij iedereen wint.
Taheripour neemt ons op een eerlijke en persoonlijke manier mee in haar verhaal. Authentiek onderhandelen bestaat uit twee delen. Deel een gaat dieper in op wat ons als onderhandelaars in de problemen brengt: de verhalen die we onszelf en anderen vertellen. Deel twee gaat over de gesprekken waarin we wél een ‘ja’ krijgen. De gesprekken die je verder brengen door vooral jezelf te zijn.
In de pers:
‘We denken vaak dat de beste onderhandelaar de hardste persoon in de kamer is. Authentiek onderhandelen van Mori Taheripour laat zien waarom dit niet waar is: “Onze superkracht is ons vermogen om emotionele intelligentie te hebben in een gesprek.”’ goop.com
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan