Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Ondernemen Good business
Good business
Good business
Markward van der Mieden Markward van der Mieden is oprichter van PIT Agency, een bureau dat organisaties helpt groeien d. Meer over Markward van der Mieden
Markward van der Mieden: ‘Niemand wil de volgende Kodak zijn’ Bas Hakker 28 january 2019 Markward van der Mieden schreef met Good Business een bijzonder boek over bedrijven die ‘goed doen’. Hij vindt namelijk dat je als bedrijf niet alleen moet focussen op je idealen, maar dat je pas echt impact maakt als je aan een merk bouwt. Lees het volledige artikel
Markward van der Mieden

Good business

Hoe je het goed kunt doen door goed te doen

Paperback Nederlands 2018 9789461262929
7 beoordelingen
10
Voormalig #3Totaal 12 dagen
Verkooppositie 724063 dagen in de top 100
Paperback | NL € 24,50 E-book | NL € 21,50
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
24,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Het succes van bedrijven wordt steeds meer bepaald door de mate waarin zij een positieve impact hebben in het leven van klanten, medewerkers en de maatschappij. In dit boek lees je hoe je het goed kunt doen, door goed te doen.

Ondernemingen zoals Tony's Chocolonely, TOMS en Tesla zijn de nieuwe A-merken. Ze vormen een voorhoede van ondernemingen die aansluiten op de wens van mensen om gezond, gelukkig en betekenisvol te leven. Maar hoe bouw je een business die positieve impact én winst maakt?

Good business geeft het antwoord op deze vraag. Ontdek jouw 'gat in de maatschappij' en bouw een sterk en betekenisvol merk met de aanpak in dit boek. Laat je inspireren door alle voorbeelden en kies er ook voor om een positieve impact en winst tegelijk te maken, de wereld is er klaar voor.

Specificaties

ISBN13:9789461262929
Trefwoorden:maatschappelijk verantwoord ondernemen, maatschappij, duurzaamheid, ondernemer, medewerkers
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Uitgeverij Haystack
Druk:1
Verschijningsdatum:12-11-2018
Hoofdrubriek:Ondernemen

Expertrecensies (2)

Good business - 'Informatief en praktisch'
Daniëlle de Jonge | 11 maart 2019
Het aantal boeken over ‘goed zakendoen’ is de afgelopen jaren flink gestegen, tot en met titels op de shortlists van de Managementboek van het Jaar-verkiezing aan toe. Dat is terecht, zakendoen is sterk aan het veranderen. Dat lees je in kranten, vakmedia en je hoort er overal om je heen.Lees verder
Good Business - 'Een inspirerend boek'
Sjors van Leeuwen | 7 januari 2019
Betekenisvol ondernemen wint snel aan populariteit. Denk aan het succes van Tony’s Chocolonely, Triodos Bank en het Amerikaanse TOMS. Maar hoe word je een betekenisvol merk? Een bedrijf met een positieve impact op het leven van klanten, medewerkers en maatschappij?Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
7 stemmen
6
1
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Markward van der Mieden: ‘Niemand wil de volgende Kodak zijn’
Bas Hakker 28 januari 2019 Markward van der Mieden schreef met Good business een bijzonder boek over bedrijven die ‘goed doen’. Hij vindt namelijk dat je als bedrijf niet alleen moet focussen op je idealen, maar dat je pas echt impact maakt als je aan een merk bouwt.
Artikel lezen
preview
Good business - Hoe je het goed kunt doen door goed te doen
Markward van der Mieden 29 oktober 2018 Merken zoals Tony’s Chocolonely, TOMS en Tesla zijn allang geen niche-merken meer. Deze nieuwe A-merken groeien goed, door goed te doen. Consumenten willen verschil maken. En bedrijven die ons daarbij helpen worden het waardevolst. Goed doen is niet alleen het juiste om te doen, maar ook een goede business.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (2)

Over Markward van der Mieden

Markward van der Mieden is oprichter van PIT Agency, een bureau dat organisaties helpt groeien d.m.v. employer branding en recruitment marketing. Eerder was hij algemeen directeur bij Zorgeloosch, één van de snelstgroeiende bedrijven van Nederland (FD Gazellen top 100). Markward is tevens spreker en auteur van het boek Good Business, waarin hij een blauwdruk geeft voor het bouwen van een sterk en betekenisvol merk.

Andere boeken door Markward van der Mieden

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding
Voor wie is dit boek?

1. Doe het goed door goed te doen
2. Positieve impact maken
3. Het gat in de maatschappij
4. Zorg voor een netto positieve impact
5. Van blokkade naar vooruitgang: de vier V's
6. Good business begint met draagvlak
7. De Groeipropeller
8. De evolutie van marketing... en wat dit betekent
9. De ingrediënten voor een sterk merk
10. Hoe je mensen aantrekt: karaktervol positioneren
11. Vat de positionering samen in een merkkompas
12. Het merkkompas in de praktijk
13. De juiste merknaam en een op-merkelijk logo
14. Hoe zit het eigenlijk met business-to-businessmerken?
15. Medewerkers maken het merk
16. De vijf groeifasen van elk bedrijf en jouw rol daarin
17. Elk bedrijf is een reisbureau
18. Werf en selecteer op-merkelijk talent
19. Bouwteams met merk-waardige karakters
20. Purpose op het werk en in het werk
21. Vliegende duiven schijten niet
22. Creëer eigenaarschap met heldere rollen
23. Feedback geven en ontvangen
24. Ook de beste boom kan slechte vruchten geven
25. Oeps, nog snel even een beoordelingsgesprek voor kerst
26. Medewerkers coachen met het merk als kompas
27. Maak het merk zichtbaar en praktisch
28. Bouw een positieve cultuur met een passende structuur
29. Ondernemers, kalm aan en rap een beetje!
30. Wees onderscheidend in 'hoe' je de dingen doet
31. Innoveren met het merk als kompas
32. Wie is eigenlijk (niet) jouw klant?
33. Leer je (niet-)klant beter kennen
34. De waardepropositie (her)ontwerpen
35. Je onderscheiden en tegelijkertijd impact maken
36. Dubbele winst creëren met je verdienmodel
37. Je waardepropositie als pitch
38. Unique Buying Reasons: help je klanten hun keuze te verklaren
39. Pitchen met impact: je merkverhaal op één A4
40. Ram je positionering erin met een visuele hamer
41. Maak het verschil met een op-merkelijke verpakking
42. Lekker keten in de keten
43. Maak je business lean en meaningful
44. Leer sneller met een growth hacking-proces
45. Vergroot je impact door te schalen
46. Het strategieproces: je strategische plan op één A4

De hoogste tijd
Noten

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Customer innovation
    Marion Debruyne
    Customer innovation
    € 34,99
  • Marketingfacts Jaarboek 2020-2021
    Jeroen Mirck
    Marketingfacts Jaarboek 2020-2021
    € 29,95
  • Denken als Oprah Winfrey
    Sentini Grunberg
    Denken als Oprah Winfrey
    € 15,00
  • Businessmodellen in de culturele sector
    Annick Schramme
    Businessmodellen in de culturele sector
    € 19,99
  • Management en organisatie, 2e editie met MyLab NL toegangscode
    Fred Rorink
    Management en organisatie, 2e editie met MyLab NL toegangscode
    € 58,50
  • 365 dagen Klanthousiasme
    Feike Cats
    365 dagen Klanthousiasme
    € 24,53

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Good business

        Good business
        Markward van der Mieden
        /