Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.

De luie manager

Waarom alles BETER WERKT als je MEER TIJD hebt voor de dingen die ERTOE DOEN

Audio-download Mp3 Nederlands 2020 9789462553064
Verkooppositie 452022 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Heb je het ook zo druk? Een overvolle agenda maar nooit tijd voor een goed gesprek? Hard werken lijkt de norm voor managers, maar het is tijd om die norm los te laten. Managers horen problemen niet op te lossen door hard te werken, maar door slimme oplossingen te bedenken. Een goede manager is een luie manager.

Martin Waaijer presenteert een wenkend perspectief voor de manager die weer tijd wil voor de dingen die er echt toe doen: zorgen voor visie, ondersteuning en reflectie. Als je stopt met alle zinloze rituelen creëer je de tijd om een goede manager te zijn.

Word ook een luie manager en doorbreek de negatieve interactiepatronen met je medewerkers. Ontdek hoe ze gemotiveerder raken, meer verantwoordelijkheid nemen, je minder lastigvallen maar je wel mobiliseren als het nodig is.

Specificaties

ISBN13:9789462553064
Taal:Nederlands
Bindwijze:audio-download
Beveiliging:none
Bestandsformaat:mp3
Aantal pagina's:192
Uitgever:Bookora
Druk:1
Verschijningsdatum:22-3-2020
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

4.7 van de 5
3 stemmen
2
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Martin Waaijer: ‘Als manager had ik overal tijd voor’
Paul Groothengel 31 mei 2018 Managers hoeven alleen een visie uit te dragen, medewerkers hun werk te laten doen en beschikbaar te zijn voor advies en hulp. Daarvoor pleit organisatieadviseur en voormalig manager Martin Waaijer in De luie manager. Durven loslaten is zijn parool.   
preview
De luie manager
Martin Waaijer 14 maart 2018 Een slimme manager is lui. Lui zijn vereist dat je dingen loslaat en niet te druk bent, zodat je tijd hebt voor de dingen die ertoe doen.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Martin Waaijer

Martin Waaijer heeft jarenlange ervaring als manager van internationale ondernemingen als Océ en SKF. Als organisatieadviseur in zijn bedrijf Convolo zet hij zijn kennis en ervaring in om medewerkers, teams en managers in organisaties te begeleiden naar een nieuwe manier van samenwerken waarin zelforganisatie en lerend vermogen centraal staan.

Andere boeken door Martin Waaijer

Inhoudsopgave

Voorwoord
Over dit boek

Inleiding: wat is een luie manager?
Alles onder controle
Een hardnekkige reflex
Het moet anders
Het kan anders
Hoe we het anders gaan doen

DEEL I. ZORG VOOR EEN VISIE

1. Zet de richting uit
Maak keuzes

2. Draag de visie uit
Het A-team

DEEL II. LAAT JE MEDEWERKERS HUN WERK DOEN

3. Laat los
Niet je mening telt, maar het resultaat
Laat het initiatief aan je medewerkers

4. Vertrouw op je medewerkers
It takes two to tango

Laat je medewerkers zelf kiezen
In goed vertrouwen
Innovatie is niet wat het lijkt

5. Geef je medewerkers de ruimte zich te ontwikkelen
Opleiding is maatwerk
Laat je medewerkers uit hun comfortzone stappen
Laat je medewerkers inzicht ontwikkelen

6. Laat teams het zelf oplossen
Project in een duikboot
Tijdelijke werkverbanden
Enthousiaste studiegroepen

7. Houd het simpel
Schrap alle regels en begin opnieuw
Intrinsieke veiligheid en kwaliteit
Ethiek als uitgangspunt
Hoed je voor religies

8. Blijf kalm
Haast je langzaam
Een brandweerman met pyromane trekjes
Humor helpt

9. Zorg voor openheid
Deel informatie
Maak informatie toegankelijk
Houd niet alle problemen voor jezelf

10. Zie de organisatie als lerend neuraal netwerk
Continue verbetering
Agile
Zeven basisvaardigheden

DEEL III. WEES BESCHIKBAAR VOOR JE MEDEWERKERS

11. Schaf zinloze rituelen af
Anders vergaderen
Schep rust in je agenda
Van symptoombestrijding naar preventie

12. Geef aandacht en maak contact
De sleutel is aandacht
Kom op voor je medewerkers
Kopje koffie
Maak echt contact
Betrek medewerkers bij wat je bezighoudt

Slotwoord
Geef het goede voorbeeld
Stel je kwetsbaar op
Zorg voor een gelijk speelveld
Taal onthult wat je denkt
Verhef leren tot norm
Blijf je verwonderen
Wees een apostel

Dankwoord

Over de auteur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De luie manager