Klachten, symptomen en gedrag
een wetenschappelijk gefundeerde benadering van de patient
Paperback NL 2016 1e druk 9789463182034Samenvatting
Klachten, symptomen en gedrag
Een wetenschappelijk gefundeerde benadering van de patiënt
Klachten en stoornissen zijn in de beleving van velen òf lichamelijk òf psychisch. Iedere zorgprofessional weet dat dit onderscheid tekort doet aan de complexe bio-psycho-sociale werkelijkheid. Desondanks is het lastig om in de spreekkamer aan die werkelijkheid vorm te geven.
'Klachten, symptomen en gedrag' beschrijft de verwevenheid van lichamelijke, psychische en sociaal-culturele processen en onderbouwt dat met resultaten van recent wetenschappelijk onderzoek.
De auteurs bieden de zorgprofessional een benaderingswijze van hun patiënt die recht doet aan die complexiteit. Deze methode geeft antwoord op vragen als waarom leiden mensen met eenzelfde fractuur zo verschillend pijn, hebben mensen na een geslaagde operatie nog steeds klachten en hoe kunnen chronische SOLK klachten voorkomen worden. De benaderingswijze biedt handvatten om ook onbegrepen klachten voor de patiënt acceptabel te duiden. De methode is praktisch en direct toepasbaar. Toepassing kost niet meer tijd; in tegendeel het bespaart u steeds terugkerende patiënten die telkens onderzoek eisen waarbij weer niets gevonden wordt.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan