Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

City- en gebiedsmarketing

Kiezen voor een succesvolle toekomst voor stad, wijk, woon-, werk- en winkelgebied

Gebonden Nederlands 2016 1e druk 9789463190138
Voormalig top 100Totaal 4 dagen
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

City- en gebiedsmarketing zijn in de laatste tien jaar uitgegroeid tot specialismen die hun waarde hebben bewezen. Een scherpe positionering, vertaald naar een aansprekende 'brand', een daarop aansluitende ontwikkeling en goede promotie, is essentieel voor een stad of gebied om succesvol te worden. Oftewel, een stad of gebied waar de klant graag komt: als bewoner, bezoeker, student, ondernemer of investeerder.
Binnen de city- en gebiedsmarketing is de Brandstation-­metho­diek een begrip. Deze methodiek is ruim tien jaar toegepast, beproefd en geoptimaliseerd. De Brandstation helpt partijen stapsgewijs bij de zoektocht naar een onderscheidende identiteit van hun regio, stad, wijk, winkelgebied of werklocatie en hoe deze effectief in de markt te zetten. In dit boek City- en gebiedsmarketing maakt u uitgebreid kennis met de Brandstation en met dertig van de meest interessante praktijkvoorbeelden waarbij de methodiek is toegepast.

City- en gebiedsmarketing is de opvolger van het boek Gebieds­mar­keting van Michel Buhrs uit 2008. Dit boek is een standaard voor de vakwereld en wordt gebruikt als basisliteratuur bij vele studies en cursussen. Michel Buhrs is oprichter en directeur van Bureau Buhrs, bureau voor communicatie en gebiedsmarketing.

Specificaties

ISBN13:9789463190138
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:200
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:6-1-2016
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Gebiedsmarketing
Bert Peene | 23 mei 2008
Als je van de zee houdt, is er geen mooiere provincie dan Zeeland. Daar hebben we (inderdaad, ik ben een Zeeuw in hart en nieren) alles wat ons hartje begeert: kilometerslange stranden, prachtige duinlandschappen, jachthavens, sportvisserij en natuurlijk de horeca die alles omlijst (met in Sluis een van 's lands beste restaurants). Maar hoe aantrekkelijk is Zeeland als je minder affiniteit met het water hebt? En dan heb ik het alleen nog maar over Zeeland-vakantieland, terwijl er bij ons natuurlijk ook wordt gewoond en gewerkt. Hoe is ons imago onder woning- en werkzoekenden van elders?
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
4 stemmen
1
3
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

preview
Preview - City- en gebiedsmarketing
Michel Buhrs 12 februari 2016 Steden, wijken, winkelgebieden en regio’s als merken in de markt zetten. Zodat ze aantrekkelijker worden voor de doelgroep en zich kunnen onderscheiden van de concurrentie. Hoe doe je dat? Michel Buhrs laat het zien met het boek City- en gebiedsmarketing. Een preview.

Over Michel Buhrs

Michel Buhrs (1963) studeerde Bestuurskunde en Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en de Rijksuniversiteit Utrecht. Na zijn studie was hij communicatieadviseur in de gemeenten Haarlem en Utrecht en jarenlang redacteur voor het toenmalige vaktijdschrift Comma. Momenteel is hij directeur van Bureau Buhrs, bureau voor communicatie en gebiedsmarketing en heeft hij twintig jaar ervaring met communicatie en participatie die, zoals zijn bureau het omschrijft, bijdraagt aan de vernieuwing van stad en land. Zijn opdrachtgevers zijn veelal overheden, woningcorporaties en projectontwikkelaars. Zijn kennis en ervaringen deelt Michel graag met derden, o.a. in zijn boeken ‘Gebiedsmarketing’ (2008) en ‘Gestructureerde Onzekerheid; raamwerk interactief beleid en communicatie’ (2002).

Andere boeken door Michel Buhrs

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Gebiedsmarketing
2. Brandstation, methodiek voor gebiedsmarketing
3. Doelgroepen en leefstijlen
4. Merkwaarden maken het gebied
5. Van positionering naar creatief concept
6. Een nieuw gebied, een nieuwe naam
7. Systemisch onderzoek: het onderzoek van morgen
8. De organisatie van de gebiedsmarketing
9. Regio- en citymarketing: stand van de stad
10. Locatieontwikkeling: van Vinex naar variëteit
11. Werklocaties: van monofunctioneel naar identiteit
12. Branding winkelgebieden: uitverkoop of nieuwe collectie?
13. Wijken in beweging: de waarde van de wijk(marketing)

Literatuur
Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        City- en gebiedsmarketing