Lees verder
Len Fisher maakt wetenschap toegankelijk door te laten zien hoe complexe theorie toepasselijk kan zijn op problemen van alle dag.
Meer over Len FisherZwermintelligentie
Over slimme groepen en domme massa's
Paperback Nederlands 2010 9789490574109Samenvatting
Moet u bij gevaar de groep volgen of juist niet?
Wat is de makkelijkste manier om een hype te starten?
Hoe kunt u een groep mensen ergens naartoe leiden, ook zonder dat ze het doorhebben?
Welke vuistregel helpt u het beste koopje te vinden op de rommelmarkt?
En hoe kunt u in één oogopslag zien of er met gegevens is geknoeid?
Het antwoord op dit soort vragen kan gevonden worden door gebruik te maken van zwermintelligentie, het proces waarmee ook bijen, mieren en sprinkhanen de meest ingewikkelde uitdagingen oplossen.
Len Fisher, auteur van de bestsellers 'Rock, Paper, Scissors' en 'How to Dumk a Donut', laat aan de hand van heldere inzichten en humorvolle anekdotes zien hoe zwermgedrag precies werkt, welke regels hiervoor gelden en hoe u deze kennis kunt toepassen in het dagelijks leven.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Len Fisher
Inhoudsopgave
Hoofdstuk 1
Het ontstaan van zwermintelligentie
Hoofdstuk 2
Treksprinkhanen en bijen
Hoofdstuk 3
Mierenlogica
Hoofdstuk 4
Krachtenspel in de menigte
Hoofdstuk 5
Groepsintelligentie: de meerderheid of het gemiddelde?
Hoofdstuk 6
Consensus: dwaze consistentie?
Hoofdstuk 7
Rages, besmetting en communicatie: de wetenschap van netwerken
Hoofdstuk 8
Vuistregels
Hoofdstuk 9
Zoeken naar patronen: verbeelding en werkelijkheid
Hoofdstuk 10
Simpele regels voor complexe situaties
Woord van dank
Noten
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan