Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Communicatie en media Kop dicht, mond open
Kop dicht, mond open
Kop dicht, mond open
Mark Blok

Mark Blok (1981) won voor zijn onderzoek naar corporate silence in 2012 de Shell Stimulation Award for Excellence in Corporate Communication.

Meer over Mark Blok
Mark Blok: ‘Corporate silence kan desastreus uitpakken’ Paul Groothengel 12 februari 2014 Angst. Pure angst. Dat is de belangrijkste reden waarom medewerkers hun mond houden. Deze ‘corporate silence’ is een sluipmoordenaar die organisaties kan verlammen. En de betrokkenheid van medewerkers naar het nulpunt doet dalen. Communicatiestrateeg Mark Blok legt in zijn boek Kop dicht, mond open de vinger op de zere plekken. En laat zien hoe je de stilte doorbreekt. Lees het volledige artikel
Mark Blok

Kop dicht, mond open

Breaking corporate silence

Paperback Nederlands 2013 9789491560460
Niet leverbaar.
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

In de meeste organisaties wordt veel gecommuniceerd, maar weinig gezegd. Medewerkers en managers houden hun mond over zaken die belangrijk zijn voor het succes van de organisatie. Waarom doen zij dat en hoe groot zijn de gevolgen daarvan? En vooral: hoe doorbreek je die 'corporate silence'? Hoe krijg je mensen zover dat ze wel zeggen wat ze denken en zo de organisatie vooruithelpen?

Dit boek geeft antwoord op deze vragen. Het beschrijft helder en praktisch hoe managers en communicatieprofessionals de stilte in hun organisatie te lijf kunnen gaan. Zodat er wél kritische noten kunnen worden gekraakt, op alle niveaus. Dat levert de medewerker en de organisatie uiteindelijk alleen maar winst op.

In dit boek heeft Mark Blok zijn kennis op het gebied van corporate silence op een toegankelijke manier gebundeld en aangevuld met voorbeelden, aansprekende cases en interviews met mensen uit de top van het Nederlandse bedrijfsleven. Ook geeft hij praktische instrumenten voor managers en communicatieprofessionals en een praktisch stappenplan om mee aan de slag te gaan en corporate silence te doorbreken.

Specificaties

ISBN13:9789491560460
Trefwoorden:communiceren, corporate silence
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:127
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:3-6-2013
Hoofdrubriek:Communicatie en media
ISSN:

Expertrecensies (2)

Bevrijd de kritiek, doorbreek de stilte
Paul Groothengel | 8 januari 2014
Het gros van zowel managers als medewerkers houdt hun mond stijf dicht over alles wat hun organisatie aangaat. Kritiek wordt hooguit stiekem gedeeld bij de koffieautomaat. Mark Blok beschrijft in Kop dicht, mond open hoe je die desastreuze stilte effectief kunt doorbreken.
Lees verder
Kop dicht, mond open
Mariska Fennema | 7 augustus 2013
Wordt er in uw organisatie veel gepraat maar weinig gezegd? Houden medewerkers hun mening voor zich of delen ze informatie niet met het management over zaken die de prestatie van het bedrijf ondermijnen? Dan is er sprake van corporate silence. En dit blijkt vaker voor te komen dan men denkt. Het is voor veel mensen die in een bedrijf werken immers makkelijker om hun mond te houden dan iets dat onbespreekbaar is aan te kaarten. Het boek 'Kop dicht, mond open' biedt inzicht in deze corporate silence zodat u het kunt herkennen en er mogelijk iets aan kunt doen.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Mark Blok: ‘Corporate silence kan desastreus uitpakken’
Paul Groothengel 12 februari 2014 Angst. Pure angst. Dat is de belangrijkste reden waarom medewerkers hun mond houden. Deze ‘corporate silence’ is een sluipmoordenaar die organisaties kan verlammen. En de betrokkenheid van medewerkers naar het nulpunt doet dalen. Communicatiestrateeg Mark Blok legt in zijn boek Kop dicht, mond open de vinger op de zere plekken. En laat zien hoe je de stilte doorbreekt.
Artikel lezen

Over Mark Blok

Mark Blok (1981) won voor zijn onderzoek naar corporate silence in 2012 de Shell Stimulation Award for Excellence in Corporate Communication.

Andere boeken door Mark Blok

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. Waar komt corporate silence vandaan?
2. Wat zijn de gevolgen van corporate silence?
3. Waarover moet de stilte worden doorbroken?
4. Wat is er nodig om corporate silence te doorbreken?
5. Welke communicatie-instrumenten zijn er om corporate silence te doorbreken?
6. Welke instrumenten kan het management inzetten?
7. Welke stappen zijn nodig om corporate silence te doorbreken?

Een persoonlijke impressie van 20 interviews
Over de auteur
Literatuur

Aanbevolen live events...

vrijdag 03-06-2022

Samen veranderen 2022

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Het nieuwe communicatieklimaat
    Eric Goubin
    Het nieuwe communicatieklimaat
    € 24,95
  • Weer een verandering!?
    Ilse van Ravenstein
    Weer een verandering!?
    € 16,95
  • Hoe krijgen we IC aan de praat?
    Ilse van Ravenstein
    Hoe krijgen we IC aan de praat?
    € 16,95
  • Now we’re talking!
    Frank Weijers
    Now we’re talking!
    € 10,00
  • Gesprekken die werken
    Ineke van den Berg
    Gesprekken die werken
    € 20,95
  • Socrates op sneakers
    Elke Wiss
    Socrates op sneakers
    € 20,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2022 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kop dicht, mond open

        Kop dicht, mond open
        Mark Blok
        /