

Carla de Barros Barbosa is een business consultant met communicatie-expertise. Op basis van externe ontwikkelingen biedt ze organisaties strategische richting en geeft ze vorm aan hun communicatiestrategie.
Meer over de auteursDe PR-factor
Succesvol bedenken, maken en verspreiden van nieuwswaardige content
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789491560538Samenvatting
Hoe kun je als marketeer of PR-professional informatie zo nieuwswaardig maken dat media de productinformatie of het merkverhaal opnemen in hun krant, tv-programma of blog? Juist nu het medialandschap met grote snelheid verandert en digitaliseert? Door de PR-factor als kompas te nemen op jouw tocht door medialand.
Aan de hand van twaalf cases, meer dan veertig tips, 10 modellen en de gedeelde ervaringen van tien journalisten en bloggers, leer je hoe je jouw boodschap zo relevant mogelijk maakt voor media en consument en daarmee je PR-resultaat verhoogt. En hoe je dat resultaat inzichtelijk maakt.
Marketing-PR-specialisten Christine van der Linden en Carla de Barros Barbosa putten daarbij uit hun ervaringen in sectoren als entertainment, toerisme, lifestyle, food en zakelijke dienstverlening.
Als oprichters van Marketing PR-bureau Linden & Barbosa zijn zij betrokken geweest bij uiteenlopende communicatievraagstukken. Voorbeelden zijn 'de rebranding van TNT Post naar PostNL', 'de herpositionering van het eiland Aruba', 'het 170-jarig bestaan van C&A', 'het 35-jarig bestaan van Sesamstraat' en 'de invoering van de Nederlandse Mars-repen met UTZ CERTIFIED-logo (gemaakt van duurzaam geproduceerde cacao)'. Ze adviseerden ook over vele internationale productintroducties, zoals de lancering van de game consoles PlayStation4 en PlayStation Vita, de opening van Europa's grootste online schoenenwinkel Sarenza en de introductie van het Engelse theemerk Clipper in Nederland.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Christine van der Linden
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Strategische PR
2. Relevant en nieuwswaardig: contentcreatie
3. Doelgroepen
4. De PR-factor in de praktijk
5. Woordvoerders als dragers van de boodschap
6. Hoe journalist en blogger de content beoordelen
7. Geïntegreerde marketingcommunicatie
8. De brainstorm: creatieve invalshoeken voor content
9. 'PR, wat levert het op?'
Dankwoord
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan