Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Internet en social media Sociale Big Data - Opkomst van de data-gedreven samenleving
Sociale Big Data - Opkomst van de data-gedreven samenleving
Sociale Big Data - Opkomst van de data-gedreven samenleving
Alex Pentland Alex Pentland is een pionier als het gaat om het benutten van informatiestromen en prikkels in sociale netwerken. Meer over Alex Pentland
Big data en het principe double contingency Haiko van der Voort 26 september 2016 In deze rubriek analyseren bestuurskundigen van de TU Delft patronen waar veel managementboeken soms wat lichtvoetig aan voorbij gaan. In deze aflevering belicht Haiko van der Voort big data en het principe double contingency. Lees het volledige artikel
Alex Pentland

Sociale Big Data - Opkomst van de data-gedreven samenleving

Paperback Nederlands 2014 9789491845338
Paperback | NL € 24,00 E-book | NL € 14,50
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
24,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Of we nu whatsappen, onze gps gebruiken of gewoon bellen, we laten allemaal een spoor aan digitale broodkruimels achter. Bij elkaar opgeteld levert dit een ongekende hoeveelheid informatie op over menselijk gedrag.

'Sociale Big Data' is het eerste boek dat verslag doet van hoe Big Data gebruikt wordt om ons gedrag nauwkeuriger te begrijpen en te beïnvloeden. Alex Pentland, een pionier op dit gebied, laat zien hoe deze nieuwe kennis wordt toegepast op sociale netwerken, bedrijven en steden. Aan de hand van baanbrekend wetenschappelijk onderzoek geeft hij antwoord op vragen als: Hoe verspreiden ideeën zich binnen organisaties? Wat kun je doen om een stad creatiever te maken? en Hoe kunnen we onze collectieve intelligentie inzetten om maatschappelijke en –politieke problemen op te lossen?

Met 'Sociale Big Data' introduceert Pentland een aantal van de belangrijkste ideeën die de eenentwintigste eeuw vorm zullen geven en signaleert hij een spannende trend: menselijk gedrag wordt steeds meer een exacte wetenschap.

Specificaties

ISBN13:9789491845338
Trefwoorden:sociale netwerken, big data
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:304
Uitgever:Maven Publishing
Druk:1
Verschijningsdatum:24-9-2014
Hoofdrubriek:Internet en social media

Expertrecensies (3)

Peter van der Wel | 30 december 2014
Een oude droom wordt werkelijkheid. De komst van Big Data maakt eindelijk de onderliggende patronen in de interacties tussen mensen zichtbaar. Onder Big Data wordt dan verstaan de combinatie van grote (lees: heel grote) verzamelingen gedigitaliseerde gegevens, de komst van goedkope supercomputers die zulke gigantische hoeveelheden data kunnen verwerken en de komst van slimme nieuwe algoritmen om met die gegevens om te kunnen gaan.Lees verder
Big data voor een betere wereld
Jeroen Ansink | 24 november 2014
De Franse filosoof Auguste Comte (1798-1857) geniet wereldwijd faam als de oprichter van de sociologie. Hij was daarnaast ook de stamvader van de sociale natuurkunde, een discipline die gebaseerd is op het idee dat het menselijke gedrag volgens mathematische regels verloopt.Lees verder
Nico Jong | 20 november 2014
De media besteden veel aandacht aan big data. Van een hype is echter nog geen sprake. Big data vergen grote investeringen en grijpen diep in op de bedrijfsvoering, dus staan nog maar weinig organisaties te trappelen om er mee aan de slag te gaan. Wel al succesvol is het gebruik van big data in onderzoek om menselijk gedrag nauwkeuriger te begrijpen en te beïnvloeden.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

tussen_droom_en_daad
Big data en het principe double contingency
Haiko van der Voort 26 september 2016 In deze rubriek analyseren bestuurskundigen van de TU Delft patronen en wetmatigheden waar veel managementboeken soms wat lichtvoetig aan voorbij gaan, of gewoon voor vanzelfsprekend aannemen. In deze aflevering belicht Haiko van der Voort big data en het principe double contingency.
Artikel lezen
interview
Alex Pentland: ‘Gezamenlijke koffiepauzes zijn beter voor de productiviteit dan vergaderingen’
Jeroen Ansink 20 november 2014 Dankzij big data kunnen we eindelijk doorgronden wat mensen op de werkvloer werkelijk denken, zegt MIT-hoogleraar Alex Pentland in Sociale Big Data – Opkomst van de data-gedreven samenleving. Dat heeft enorme gevolgen voor ons begrip van creativiteit, samenwerking en innovatie. ‘Leiders met fusieplannen zouden eigenlijk eerst een maand lang gemonitord moeten worden.’
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (2)

Over Alex Pentland

Alex Pentland is een pionier als het gaat om het benutten van informatiestromen en prikkels in sociale netwerken. Hij is professor aan MIT, de big data-expert van het World Economic Forum en adviseert bedrijven zoals Google, Nissan en Motorola. Eerder schreef hij Honest Signals: How They Shape our World. Hij won de DARPA Internet Grand Challenge, waarvoor zijn team 10 rode ballonnen in de VS moest lokaliseren, en ontwikkelde een methode waardoor bevers vanuit de ruimte geteld kunnen worden.

Andere boeken door Alex Pentland

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord: De oorsprong van het boek

1 Van ideeën naar daden
-Met behulp van big data begrijpen hoe gemeenschappen zich ontwikkelen

Deel 1: Sociale fysica
2 Exploratie
-Hoe vinden we goede ideeën en nemen we goede besluiten?
3 De ideeënstroom
-De bouwstenen van collectieve intelligentie
4 Betrokkenheid
-Hoe kunnen we allemaal samenwerken?

Deel 2: Ideeënmachines
5 Collectieve intelligentie
-Hoe interactiepatronen zich vertalen in collectieve intelligentie
6 Organisaties vormgeven
-Sociale intelligentie door middel van visualisatie van interactiepatronen
7 Organisatorische verandering
-Sociale-netwerkprikkels kunnen worden gebruikt om instantorganisaties te creëren en deze door ontwrichtende veranderingen te loodsen

Deel 3: Data-gedreven steden
8 Steden meten
-Hoe door mobiele detectie een zenuwstelsel voor steden ontstaat, waardoor ze gezonder, veiliger en efficiënter kunnen worden
9 De wetenschap van de stad
-Hoe de sociale fysica en big data onze samenvattingen over steden en ontwikkeling radicaal veranderen

Deel 4: De data-gedreven samenleving
10 Data-gedreven samenlevingen
-Hoe ziet een data-gedreven toekomst eruit?
11 Met het ook op harmonie
-Hoe de sociale fysica ons kan helpen een mensgerichte samenleving te ontwerpen

Appendices
Woord van dank
Noten
Bibliografie

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Wij zijn Big Data
    Sander Klous
    Wij zijn Big Data
    € 20,99
  • Je luistert niet
    Kate Murphy
    Je luistert niet
    € 21,99
  • Decisions by Design
    Marjolijn de Graaf
    Decisions by Design
    € 21,75
  • Filosofie in een tijd van Big Data
    Christian Madsbjerg
    Filosofie in een tijd van Big Data
    € 22,99
  • Computernetwerken - Een top-downbenadering
    James Kurose
    Computernetwerken - Een top-downbenadering
    € 68,50
  • The Eight Great Beacons of Cultural Awareness
    Jim Morris
    The Eight Great Beacons of Cultural Awareness
    € 25,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Sociale Big Data - Opkomst van de data-gedreven samenleving

        Sociale Big Data - Opkomst van de data-gedreven samenleving
        Alex Pentland
        /