Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Megatrends MKB

Het handboek soldaat voor ondernemers in disruptieve tijden

Gebonden Nederlands 2016 9789491932274
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Het midden- en kleinbedrijf (mkb) geldt van oudsher als de kurk onder de Nederlandse economie. Het is de banenmachine van ons land en neemt twee derde van de totale werkgelegenheid in de marktsector voor haar rekening. Ook wordt 61 procent van ons nationaal inkomen verdiend in het mkb. Kijken we naar de import en export, dan is het aandeel van het mkb daarin 60, respectievelijk 62 procent. Uit cijfers van het CBS blijkt verder dat mkb-bedrijven veel geld uitgeven aan onderzoek en de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten.

De huidige groei van het aantal mkb-bedrijven in Nederland komt bijna volledig op het conto van de zp'ers. Het aantal 'klassieke' mkb-bedrijven, dus bedrijven waar minimaal twee personen werken, is al jarenlang min of meer stabiel. En wat zorgelijker is, veel van die bestaande bedrijven groeien niet; noch in het aantal werknemers dat ze in dienst hebben, noch in de waarde die ze creëren. De kurk waarop onze samenleving drijft, wordt dus wel groter, maar tegelijkertijd ook dunner. Een reden hiervoor zou kunnen zijn dat het hebben van personeel niet alleen veel administratieve rompslomp met zich meebrengt, maar ook financiële verantwoordelijkheid bij ziekte of arbeidsongeschiktheid van het personeel. Een andere reden zou gebrek aan ambitie bij onze ondernemers kunnen zijn.

Met dit boek kunnen we weinig veranderen aan de toenemende administratiedruk en financiële verantwoordelijkheid, maar we kunnen wel bijdragen aan de ambitie om te slagen in mkb-land. Dit doen we onder meer door voorbeelden te geven van succesvolle mkb'ers en door mkb'ers de informatie en inspiratie te bieden waarmee ze de komende jaren succes kunnen boeken.

Specificaties

ISBN13:9789491932274
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:224
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:20-10-2016
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

Megatrends MKB
Fred Rutgers | 27 oktober 2016
Volgens de mooie hardcover is dit ‘Hét handboek soldaat voor ondernemers in disruptieve tijden’ Nu ben ik zelf nooit soldaat geweest, maar ik heb toch het vermoeden dat een echt handboek soldaat dwingender is dan dit boek. Megatrends MKB is echter wel degelijk een boek dat meer dan de moeite van het kopen en lezen waard is.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Adjiedj Bakas

Adjiedj Bakas (1963) werd uitgeroepen tot Trendwatcher van het Jaar 2009 en Zwarte Zakenman van het jaar 2008. Hij geldt als 'eminent' (De Wereld Draait Door), 'prominent' (De Volkskrant), 'laagdrempelig' (De Telegraaf), 'Europa's beste trendwatcher' (Story), 'goed onderbouwend' (NRC Handelsblad), 'de verpersoonlijking van vooruitgang' (Elsevier), 'een top-10 spreker' (Management Team), 'niet alledaags' (Intermediair), 'origineel' (Elle), 'bijzonder' (Linda), 'spannend' (Esta), 'optimistisch' (CNN), 'inspirerend' (BBC), 'provocerend' (Het Parool) en 'vrolijk' (Trouw). Door de lezers van het blad 'Sprout' werd hij uitgeroepen tot een van de meest invloedrijke mannen onder de 50.

Andere boeken door Adjiedj Bakas

Over Hans Biesheuvel

Hans Biesheuvel (1965) begon zijn loopbaan als ondernemer en investeerder. Hij was voorzitter van MKB Nederland en maakte vanwege die functie deel uit van de Sociaal Economische Raad (SER). In 2013 legde hij zijn voorzitterschap bij MKB Nederland neer en begon hij zijn eigen ondernemersbeweging: ONL voor ondernemers.

Andere boeken door Hans Biesheuvel

Inhoudsopgave

Ten geleide

Deel 1 – Feiten cijfers, kansen en bedreigingen

Deel 2 – Trends voor het mkb
Trends 1: Naar een sales gedreven mkb
Trends 2: Naar nieuwe lobbyvormen en nieuwe netwerken
Trends 3: Naar de digitale transformatie en nieuwe verdienmodellen
Trends 4: Naar een nieuwe technologie in het mkb
Trends 5: Naar een nieuwe arbeidsmarkt en anders werken
Trends 6: Naar alternatieve financiële diensten
Trends 7: Naar echte duurzaamheid
Trends 8: Naar een internationaal ondernemend mkb
Trends 9: Naar nieuwe vastgoedstrategieën
Trends 10: Naar de klant begrijpen en slimme communicatie

Columns
-Small Data: de verborgen succesfactor van het mkb – Annette Dales, Multicopy
-E-autodelen in de toekomst – Anne Brons, BMW
-Schep eens op over je administratie – Marco Haverman, Fimac Administratie en Belastingadvies
-Vooruitzien om te ondernemen – Marlies Mulder, DZP
-Duurzame veerkracht vraagt veerkrachtige HR-oplossingen – Bettina Wijker, Adecco
-Innoveren en ondernemen als way of life – ING Bank
-Financiering van het mkb – Eric Saris, Rabobank
-Reis je nog met bagage? – Travel Light
-Hoe ziet jouw professionele DNA eruit – Rob Meyn, d-lep
-Today’s rain is tommorow’s whisky - Petra de Boevere, Slijterij-Wijnhandel de Vuurtoren

Deel 3 – Actie

Bronnen en literatuur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Megatrends MKB