Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 31% korting

Communicatieverhaal halen 2020

Inspirerende verhalen van de Galjaardprijs 2019 en prikkelende visies over publieke communicatie

Gebonden Nederlands 2019 9789492723789
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
29,95
20,95
VOORDEEL - 31% korting

Samenvatting

Het delen van goede verhalen is van alle tijden. Toch ontstaat er in deze tijd nog meer ruimte en noodzaak om anderen juist via verhalen te inspireren en te laten leren.

‘Ik ben blij met alle mooie verhalen die de inzendingen voor de Galjaardprijs voor dit boek hebben ingestuurd.’ Smaakmakers Elk jaar presenteert het boek opvallende en bekende vakgenoten, ‘smaakmakers’, zoals de Communicatievrouw 2019 en het CommunicatieTalent 2019. Daarnaast hebben verschillende onderwijsinstellingen hun bijdrage geleverd: de Hanzehogeschool Groningen, Hogeschool Leiden, Avans Hogeschool en de Hogeschool van Amsterdam.

Voor wie is het boek bedoeld? Het boek is bedoeld voor communicatieprofessionals, bestuurders, bestuursadviseurs, vernieuwers, verbinders, beleidsadviseurs, toekomstmakers enzovoort. Voor iedereen die vanuit de publieke opgave iets van doen heeft met communicatie en maatschappelijke thema’s (publieke domein) is dit boek een must. Het boek is ook reuze interessant voor het onderwijs: docenten en studenten kunnen genieten van inspirerende praktijkcases en beeldverruimende visies.

Specificaties

ISBN13:9789492723789
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:272
Druk:1
Verschijningsdatum:11-12-2019
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Arjen van Leeuwen

Arjen van Leeuwen, co-auteur van 'Communicatieverhaal halen', weet mensen te raken en bereikt met zijn creativiteit en sociale vaardigheden de meest bijzondere resultaten. Hij vindt het prachtig om de doelgroep in beweging te krijgen en samen aan de slag te gaan met een gedeeld vraagstuk. Dat doet hij voor veel opdrachtgevers op verschillende maatschappelijke thema's, zoals op het gebied van werkloosheid (NoorderBaanBattle), energiebesparing (EnergyChallenges), alcoholgebruik (Van16naar18Maklukzat), overgewicht (FunFitPit), eenzaamheid ((G-)old memories) en brand- en inbraakveiligheid (LeuksteStudentenhuis). Trots is hij altijd op de doelgroep: ze bewijzen volgens hem vaak ons ongelijk. In Drenthe liet hij jongeren zelf hun ouders en leeftijdgenoten informeren over de risico's van alcoholgebruik met de campagne MaklukZat. De aanpak is beloond met de Galjaardprijs in 2012. Voor Maklukzat werd hij ook genomineerd voor de titel communicatieman 2012 (top 10). Met zijn concept heeft hij inmiddels ook de Nationale Jeugdwerkloosheidsprijs 2013 van de SER & NJR gewonnen. In 2015 behaalde hij, mede dankzij verbluffende resultaten met de NoorderBaanBattle, een topvijfpositie bij de verkiezing communicatieman van het jaar. Ruim vijfentwintig jaar is Arjen actief in het communicatievak. Met zijn bedrijven, Van Leeuwen Communicatie en Challenge Solutions, werkt hij voor overheden, onderwijs- en zorginstellingen, ondernemingen en non-profit organisaties. Lastige vraagstukken vormen zijn specialiteit. Maar deze duizendpoot doet meer: actief bij de SRM als docent-trainer-examinator en als ondernemerscoach bij VNO/NCW. Gespecialiseerd in strategie, participatie en co-creatie creëert Arjen eigenaarschap en vertrouwen. Zijn motto is: 'Goede communicatie is een kwestie van organisatie en respect voor alle betrokkenen'. Eigenlijk is Arjen niet te vatten in één motto. Daarom nog een gevleugelde uitspraak van een bijzondere man: 'Aandacht is dé sleutel tot succes. Wees harthorend! En geniet van de kracht van de doelgroep.' En nee, de t in harthorend is geen spelfout. De t is van je hart. Dat is Arjen ten voeten uit.

Andere boeken door Arjen van Leeuwen

Inhoudsopgave

6 Voorwoord Arjen P. van Leeuwen
8 Expeditie Zeeland: avontuurlijke werving van zorgpersoneel
12 Smaakmaker Guido Rijnja
16 Smaakmaker Christian Burgers
20 Via Belgica: vind jouw weg in Romeins Zuid-Limburg
24 Hallo, wij zijn Pantar. Hoe onze corporate story weer trots gaf
28 Smaakmaker Sander Grip
32 Smaakmaker Gerald Morssinkhof (1958-2019)
36 Smaakmaker Fidan Ekiz
40 Toekomstvisie Venray: wat wordt jouw rol?
44 Groeigever Imke Verhoeven
48 Groeigever Van der Hilst
52 Breng beweging in je dag: makkelijker dan je denkt
56 Smaakmakers Chhetri Ober en Paul van Deursen
60 FINALIST 'Ik was één klik verwijderd van cybercrime'
66 Communiceren over aardgasvrij - dat kunnen wij
70 Smaakmaker Wilma Kossen
74 Smaakmaker Diane Bergman
78 Afvalbeleid 2.0: '… in uitgebreid overleg met de inwoners'
82 Smaakmaker Frank Regtvoort
86 Groeigever Michiel Krom
90 Kijk! de Coolsingel gaat drie jaar op de schop
94 PUBLIEKSPRIJS Jongerencampagne #bbty0548
100 FINALST Wapens de wijk uit: gesprek moet gevoerd worden
106 GALJAARDPRIJS De Wallen: van pretpark naar woonbuurt
114 Onrust rondom enorm boorproject eindigt in complimentenregen
118 Onze prijs? De verbinding vinden in Durgerdam
122 Smaakmaker Frank Körver
126 Smaakmaker Lydia Sprengers
130 Groeigever Antonia Hein
134 Groeigevers Gerdo Kuiper en Loesanne van der Geest
138 Smaakmaker Nicolette Ouwerling
142 Smaakmaker Stefan Meershoek
146 Smaakmaker Remmert van Haaften
150 Smaakmaker Gonda Duivenvoorden
154 Groeigever Piet Hein Coebergh
158 Smaakmaker Annette Reijersen van Buuren
162 Smaakmaker Stephan Schrover
166 Smaakmaker Shada Islam
170 Smaakmaker Harrie van Rooij
174 Groeigevers Stéphanie Beckers en Jord Schaap
178 Een filmische ode aan de Wadden
182 Smaakmaker Paul Tissingh
186 Groeigever Saniye Çelik
190 Smaakmaker Marlies Janssen
194 Groeigever Luminita Stoica
198 Smaakmaker Henk Buis
202 Groeigever Wim J.L. Elving
206 Smaakmaker Jan Terlouw
210 Smaakmaker Hanneke Felten
214 Smaakmaker Arjen P. van Leeuwen
218 Smaakmaker Chiel Galjaard
226 FINALIST Van buiten een tunnel, van binnen de mooiste bouwplaats
232 Smaakmaker Monique Neyzen
236 Rotterdam versimpelt burgerbrieven met tekst, beeld én opmaak
240 Smaakmaker Arjen P. van Leeuwen
244 Smaakmaker Johan Simon
248 Smaakmakers Folkert Reith en Evelyne Esveld
252 Smaakmaker Friso Fennema
256 Smaakmaker Froukje de Jong
260 Juryrapport van de Galjaardprijs 2019
266 Arjen P. van Leeuwen: 'Doen waar je in gelooft'
268 Terugblik
271 De Galjaardcommissie 2019
272 Deel je verhaal!

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Communicatieverhaal halen 2020