Lees verder
Hans Krabbe doceert organisationele communicatie-ethiek, communicatiemanagement en taalbeheersing aan de communicatie- en commerciële economieopleidingen van de Hogeschool van Amsterdam (HvA), domein Economie en Management.
Meer over Hans KrabbeVrijuit spreken
Beter communiceren in het post-truth tijdperk
Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789493219038Samenvatting
Hoe kunnen we moreel communiceren in tijden van informatie-overload, multiculturalisme, sociale media, taalverruwing en makkelijke omgang met waarheid?
Wat kan ons helpen in onze omgang met de ruwe stem, de volkse, de rationele, de emotionele, de vreemde, de elitaire, de kritische, de chaotische en de creatieve stem? Met de stem van de liegende, bedriegende en misleidende politici, marketeers en voorlichters? Hans Krabbe gaat in Vrijuit spreken op zoek naar antwoorden op de communicatie- crisis. Dit boek geeft antwoord op de vraag wat communicatie moreel maakt in deze tijd van nepnieuws, haatmail, alternatieve waarheden en Ruttedoctrine.
Door de eeuwen heen hebben filosofen zich afgevraagd wat communicatie goed of minder goed maakt. Het gaat bij morele communicatie niet om het in stand houden van harmonie, het gladstrijken van verschillen, of het beschermen van belangen en traditionele waarden, maar om creatie, ontwikkeling, om het vieren van de verschillen, om nieuwe ontmoetingen en verbintenissen.
Oudgriekse en laat-moderne filosofen besteden bijzondere aandacht aan de dialoog als goede gespreksvorm. Aan de hand van hun ideeën over waarheid en dialoog laat Hans Krabbe in dit boek zien hoe een moreel gesprek gevoerd wordt in deze tijd van post-truth en sociale media. Krabbe biedt een nieuwe, verrassende kijk op het communicatieproces en presenteert de tien nieuwe kernwaarden van morele communicatie. Transparantie en een nieuwe cultuur? Nee, een elegant afscheid van het adagium “open en eerlijk”…
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Hans Krabbe
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan