Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Elly Stroo Cloeck | 21 oktober 2020

Marketing Design met Customer Journey Mapping - 'Enorme hoeveelheid tools'

Marketing Design met Customer Journey Mapping van Eveline van Zeeland is een heel mooi uitgevoerd boek over Design Thinking in combinatie met de Customer Journey.

In de drie delen van Marketing Design met Customer Journey Mapping komen theorie, praktijk en context aan de orde. Het praktijkdeel barst bijna uit z'n voegen door de enorme hoeveelheid tools. Heel interessant vond ik de ‘inverted brainstorm': schrijf bij een bestaand product zoveel mogelijk problemen op, of manieren om het probleem te vergroten. Ha, dat kan ik heel goed! Gelukkig is het doel van al die negativiteit wel positief: het product verbeteren. Omdenken in optima forma!

Het nadeel van die overvolle gereedschapskist is dat ik door de bomen het bos niet meer zag, wanneer doe je wat? Hoe kies je de beste tool? Maar voor de vakman (lees: ervaren marketeer) zal dit geen probleem zijn. Heel nuttig zijn de vele foto's met uitgebreide uitleg van het hoe en waarom van dat specifieke ontwerp en de effecten, en ook de quotes, illustraties, casussen en onderbouwingen van de theorie.

Elly Stroo Cloeck is project- en interim-manager op het gebied van Finance, Internal Audit en Risk Management via haar bedrijf ESCIA. Daarnaast schrijft ze recensies en samenvattingen van managementboeken.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden