Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing Marketing Design met Customer Journey Mapping
Marketing Design met Customer Journey Mapping
Marketing Design met Customer Journey Mapping
Eveline van Zeeland Eveline van Zeeland studeerde Psychologie en Algemene Economie, doceerde aan diverse opleidingen en was HRM-adviseur. Meer over Eveline van Zeeland
Marketing Design met Customer Journey Mapping wint PIM Marketing Literatuurprijs Justin van Lopik 27 november 2020 Marketing Design met Customer Journey Mapping van Eveline van Zeeland is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020. Lees het volledige artikel
Eveline van Zeeland

Marketing Design met Customer Journey Mapping

Paperback Nederlands 2019 9789462763364
15 beoordelingen
Verkooppositie 1872 dagen in de top 100
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
35,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Winnaar van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2020

Dit is Customer Journey Mapping met een vleugje neuromarketing en een forse toef Design Thinking. Dit boek legt zowel de nadruk op de analyse als op het ontwerpen van praktijkoplossingen en op de actiepunten die daarop een vervolg moeten vormen. Niet alleen analyse dus, maar vooral ook design. Juist in dat design zit de essentie van marketing.

Marketing gaat niet over het begrijpen van je klanten, maar over het ontwerpen van creatieve oplossingen voor je klanten. Natuurlijk moet je, om goed te kunnen ontwerpen, je wel verdiepen in de klant en in de context. Dat verdiepen in de klant doen we door middel van Customer Journey Mapping en het in kaart brengen van de context doen we door middel van diverse contextscans. Zonder het onderzoekende los te laten, legt dit boek dus wat meer de nadruk op het ontwerpende en creatieve karakter van marketing.

Dit boek is doorspekt met praktische tools, inspirerende designs, handige handvatten en stappenplannen, bijzondere praktijkcases en inhoudelijke verdiepingsslagen. Het zet daarmee niet alleen aan tot nadenken, maar ook tot geïnspireerd worden en creëren.

Specificaties

ISBN13:9789462763364
Trefwoorden:basisbibliotheek, neuromarketing, design thinking, Customer Journey, marketing design
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Uitgever:Management Impact
Druk:1
Verschijningsdatum:11-12-2019
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

Marketing Design met Customer Journey Mapping - 'Inspirerend en activerend'
Jeanine Dijkhuis | 14 december 2020
Eveline van Zeeland wist met Marketing Design met Customer Journey Mapping verrassend de PIM Literatuurprijs te winnen. Ze combineert design thinking met marketing en zet aan tot creatief, oplossingsgericht denken. Met name door marketingvraagstukken te visualiseren in modellen.Lees verder
Marketing Design met Customer Journey Mapping - 'Enorme hoeveelheid tools'
Elly Stroo Cloeck | 21 oktober 2020
Marketing Design met Customer Journey Mapping van Eveline van Zeeland is een heel mooi uitgevoerd boek over Design Thinking in combinatie met de Customer Journey. In de drie delen van Marketing Design met Customer Journey Mapping komen theorie, praktijk en context aan de orde.Lees verder
Marketing Design met Customer Journey Mapping - 'Een van de betere boeken'
Sjors van Leeuwen | 4 februari 2020
Marketing Design met Customer Journey Mapping van Eveline van Zeeland bestaat uit een mix van ingrediënten met Customer Journey Mapping, een vleugje neuromarketing en een forse toef Design Thinking. Het is een boek voor het analyseren en ontwerpen van praktijkoplossingen en klantbelevingen waar klanten blij van worden.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.4 van de 5
15 stemmen
11
2
0
1
1
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Marketing Design met Customer Journey Mapping wint PIM Marketing Literatuurprijs
Justin van Lopik 27 november 2020 Marketing Design met Customer Journey Mapping van Eveline van Zeeland is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Eveline van Zeeland

Eveline van Zeeland studeerde Psychologie en Algemene Economie, doceerde aan diverse opleidingen en was HRM-adviseur. Ze werkt als docent en onderzoeker aan Fontys Hogeschool Marketing Management en promoveert op onderzoek naar neuro-onderzoek in een B2B context.

Andere boeken door Eveline van Zeeland

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Het team 6
Persoonlijke anekdote 7
Inhoud 8
Voorwoord 13
De inspiratie 14
Designvoorbeeld: De smiley 15
Wanneer design en marketing elkaar ontmoeten 16
Designvoorbeeld: Een oud design ... in een nieuw jasje ... 18

DEEL 1 DE ONDERBOUWING 21
1.1 De essentie van marketing 22
1.2 Marketing Design 29
1.3 Customer Journey Mapping 40
1.4 De neuromarketingbril 54

DEEL 2 DE UITVOERING 67
2.1 Stap 1: De scope 71
2.2 Stap 2: De mogelijke touchpoints 72
2.3 Stap 3: Kwantificeer touchpoints 78
2.4 Stap 4: Ist-situatie vanuit de perceptie van de organisatie 80
2.5 Stap 5: De ist-situatie vanuit de perceptie van de klant 83
2.6 Stap 6: Customer Journey-analyse 98
2.7 Stap 7: Ontwerp de soll-situatie 104
2.8 Stap 8: Strategic Action Map 168
2.9 De iteratie 188

DEEL 3 DE CONTEXT 197
3.1 De MIO-matrix 198
3.2 Macroscan: Het DESTEP-model 200
3.3 Concurrentenscan 202
3.4 Concurrentiescan 204
3.5 Organisatiescan: Het Fit-Stop-model 206
3.6 B2B versus B2C 208
3.7 Goederen versus diensten 210
3.8 Profit versus non-profit 212
3.9 Gamechangerscan 218
3.10 Doelgroepscan 220
3.11 Cultuurscan 224
3.12 Ethische scan 226

Epiloog: Jij bent een designer 231
Bronnen 233
Over de auteur 239

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Marketing voor de Madmen van morgen
    Wim Vermeulen
    Marketing voor de Madmen van morgen
    € 20,95
  • De Formule
    Albert-Lászlö Barabási
    De Formule
    € 21,95
  • Make Dust or Eat Dust 2.0
    Roland van Kralingen
    Make Dust or Eat Dust 2.0
    € 15,00
  • Customer Journey Optimalisatie
    Rob Luif
    Customer Journey Optimalisatie
    € 29,99
  • Alchemie - De onweerstaanbare kracht van marketing
    Rory Sutherland
    Alchemie - De onweerstaanbare kracht van marketing
    € 23,99
  • De 6 cultuurpatronen
    Johan Boudewijns
    De 6 cultuurpatronen
    € 30,00

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing Design met Customer Journey Mapping

        Marketing Design met Customer Journey Mapping
        Eveline van Zeeland
        /